2008. június 11., szerda

Amerikai vega krumplisaláta

Még mindig krumpli rajongó vagyok és ezzel nem vagyok egyedül a családban. Amíg van újkrumpli, én eszem rendületlenül :o) S most, hogy már jóféle házimajonézt ( ezt vagy ezt ) is tudok készíteni hozzá, nem volt akadálya, hogy egyik este ezt a finom „salátát” dobjam össze magunknak.

A gyerekek nem kedvelik a majonézt ( sem a vegásat, sem a hagyományosat ), így ők natúr ették, sooook nyers zöldséggel. ( Annyira örülök, hogy már Emma ( 20 hónapos ) is boldogan falja a salátát, uborkát, paprikát, nyers hagymát és minden egyebet :o)




Amerikai krumplisaláta


Legyen a kezed ügyében:

50 dkg újkrumpli

vega majonéz ízlés szerint

1 kisebb fej lilahagyma

1 teáskanál mustár

sok - sok friss kapor

2 nagy paradicsom vagy ennek megfelelő mennyiségű koktélparadicsom

1 szál szárzeller

olaj, só, bors, fűszerpaprika


Így használd a hozzávalókat:

A krumplikat megmosom és méretüktől függően feldarabolom, ha kell. Sütőpapíros tepsire dobom őket; egy kevés olajban elkeverek sót, borsot, paprikát és ezzel nyakon öntöm a krumplikat. Mehet is a 200 fokosra előmelegített sütőbe, kb. 20 percre!


Közben felvágom a hagymát, a kaprot, a paradicsomot és a szárzellert, tetszés szerinti mennyiségű vega majonézt öntök rá + az egy teáskanál mustárt és alaposan kikeverem a szószt a zöldségekkel.


Ha a krumplik megsültek két választásom van: vagy várok türelmesen, míg kihűlnek és az összekeverést követően is érnek az ízek a hűtőben vagy langyosan készítem el a salátát és máris tálalom :o)


2 személyes adag


Forrás: My Vegan CookBook

2 megjegyzés:

  1. Már többször készítettem, már vártam, hogy újra itt legyen a szezonja! Köszi érte! Kriszta

    VálaszTörlés
  2. Köszi Kriszta a kommentet! :)

    VálaszTörlés