2008. szeptember 23., kedd

Teljes őrlésű, isteni pogácsa recept!!

Igazán nem lehet okom panaszra, az utóbbi hónapokban két olyan remek pogácsareceptre leltem kedvenc gasztroblogjaim oldalain, melyek igen csak megkönnyítik az életemet. Arról már regéltem milyen viszony fűz a krumplis pogihoz de most be kell valljam, nem kevésbé szeretem az omlós, puha, krumpli és tojás nélküli fajtát is. Emlékszem, még a gyerekek születése előtt mekkora sláger volt nálunk a Piszkei Pékség, már akkor sem olcsó káposztás, medvehagymás és búzacsírás pogija. Nyamm! De ha most megnézem a kilós árát, azért kicsit elmegy a kedvem a vásárlástól, 1300 – 1400 / kg?! Tudom, hogy a minőséget meg kell fizetni, de akkor is … no, de mindegy, a lényeg, hogy már nem szorulok senkire, ha rendes becsületes pogácsát szeretnék a lencseleves mellé tálalni, előkapom a Vera által bepötyögött receptet ( örök hála érte! ;o) és már sütök is!


Pogácsa


Legyen a kezed ügyében:

40 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt

20 dkg zabpehelyliszt ( Veránál mind a 60 dkg tk. tönköly volt )

10 dkg bio margarin

2 – 2,5 dl rizstej ( Veránál csak 2 dl, de nekem úgy kezelhetetlen volt a tészta )

1 tasak szárított VAGY 25 gramm friss élesztő

1 evőkanál tengeri só ( én növeltem ennyire a mennyiséget )

pici bors

1 mokkáskanál nádcukor

4 evőkanál mag ( nálam most len – és napraforgómag volt kéznél )


Így használd a hozzávalókat:

A langyos tejből, az élesztőből és cukorból kovászt készítek, kimérem a lisztet, a sót, borsot, magokat, összekeverem és a margarinnal alaposa összegyúrom. 40 – 50 fokos sütőben hagyom kb. 1 órát kelni, ekkor ismét megdolgozom a tésztát, kinyújtom, kiszaggatom, ha nem felejtem el, bevagdosom a tetejét még szaggatás előtt, aztán tepsire pakolom, hagyom még pihenni a pogikat és 190 fokos sütőben, vastagságtól függően 10 – 15 percig sütöm.


S az eredmény? Fantasztikus!!!!!!!! A lányaimtól nem lehetett elszedni a tálat :o)))


Fotó ezúttal nem készült, bocsánat …

Forrás: Vera vegakonyhája

4 megjegyzés:

  1. Kedves Kata!
    Nagyon szeretném elkészíteni a recepted, de korábban még sosem sütöttem pogácsát, és lenne pár kérdésem. Milyen vastagra kell nyújtani a tésztát? Úgy is jó, ha nem sütőben kelesztem?
    Köszi
    Alma

    VálaszTörlés
  2. Szia Alma!

    Én valahogy 1,5 cm körülire szoktam hagyni a vastagságot, de ez ízlés kérdése :)
    A kelesztés pedig simán mehet a konyhai levegőn is, az inkább télen fontos, ha hűvös van. Mostanában erre nem lehet panaszunk :P :o)
    Remélem, sikerrel jársz, mesélj majd!!

    Kata

    VálaszTörlés
  3. Szia Kata!
    Lenne egy olyan kérdésem, hogy a rizstej helyett használhatok sima rendes tejet is,fontos a zsírtartalma?

    köszi

    Mandarin

    VálaszTörlés
  4. Szia Mandarin! :)
    Nyugodtan használhatsz tehéntejet is a recepthez! :)
    Sok sikert!
    Kata

    VálaszTörlés