2008. április 14., hétfő

Palacsinta

A vasárnap a búzáé, gondoltam megörvendeztetem a lányaimat egy kis palacsintával és milyen jó ötlet volt!!! Természetesen két fő szempont vezérelt: teljes kiőrlésű liszttel készüljön és ne legyen benne tojás. Volt egy korábbi recept, melyet már min. egy éve használtam, de az nem volt tökéletes, így hát kutattam egy kicsit az emlékeimben, mert rémlett, valakinél olvastam valamit … Mirelle érdeklődött egyik posztjában palacsinta ügyben, s Merci kommentje rejtette a „megoldást”. Vegacsinta, ez kell nekem! A lisztet habozás nélkül teljes őrlésűre cseréltem, az eredmény pedig csodás lett! Senki sem mondaná meg, hogy nincs benne tojás és hogy nem fehér lisztből készült. Köszönöm a receptet, Merci!





Tönköly palacsinta ( vegacsinta )


Legyen a kezed ügyében:

50 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt

7 dl víz

4 dl szóda ( + még amennyi kellett = sok!! )

1 evőkanál őrölt lenmag 3 evőkanál vízzel elkeverve

2 evőkanál olaj

csipetnyi só

olaj a sütéshez


Így használd a hozzávalókat:

A lenmagot egy kevés vízzel kikevertem, hozzámértem a lisztet, sóztam, s adagoltam a vizet. Igyekeztem jól dolgozni, hogy ne legyen csomós. A végén persze sokkal több vizet vett fel a tészta, mint azt az eredeti recept írja, Ti se sajnáljátok tőle :o) Én még két evőkanál olajjal is megtoldottam. Sütéskor használtam plusz olajat, de csak egy – egy cseppet tettem a serpenyőbe, legközelebb kipróbálom működik – e plusz olajozás nélkül!


A palacsinták tökéletesek lettek, puhák és omlósak, jó szívvel ajánlom mindenkinek!


Forrás: Merci blogja


27 megjegyzés:

  1. valóban! akartam már módosítani a bejegyzésemet a folyadékra és a tésztába tett olajra vonatkozóan, most meg is teszem!

    VálaszTörlés
  2. Szia,
    köszi az ötletet, ezt feltétlenül kipróbálom, mert számos kudarc áll etéren mögöttem. Tej nélkül már prímán megy, de a tojásmentessel mindig nagy a küzdelem :-) És sosem én nyerek :-(
    De majd most!!!!!!
    N.

    VálaszTörlés
  3. Halleluja! Ez egy remekül használható recept, a palacsinták tökéletesek lettek! Köszönöm-köszönöm-köszönöm!!!
    N.

    VálaszTörlés
  4. Hű, de gyors voltál! :o)
    Örülök, hogy Nektek is bejött!!!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon kiváló recept! Kicsit több olajat kevertem bele, és úgy egyáltalán nem kellett közben olajozni.

    VálaszTörlés
  6. tojás hiányában mi tartja össze?

    VálaszTörlés
  7. Szia!

    A lenmag hivatott a tojást helyettesíteni.

    VálaszTörlés
  8. sejtettem csak nem fér a fejembe, hogyan(?) :D sokkal szimpatikusabb mint a keményítő az biztos

    VálaszTörlés
  9. Ja meg ami van nekem őrölt lenmag (bolti) az még elég nagy darabokban van. porrá kell őrölni?

    VálaszTörlés
  10. Igazság szerint a boltit nem ismerem, mindig magam őrlöm, nem árt, ha porszerű!
    Egyébként meg ha a legmagot vízzel összekevered, egy idő után olyan kocsonyás valami lesz belőle, mint a tojásfehérje. Így működik ez kérem :o)

    VálaszTörlés
  11. Ma is tanultam valami újat:)a keményítő jellegű fehérje tehát így helyettesíthető.
    node a sűrűsítő sárgája mivel?

    VálaszTörlés
  12. A palacsintába a tej és tojás potlására rizs- és kukoricalisztet szoktam hasznáni, szódabikarbónával lazítani a tésztát. Ahány adag annyi kanál a rizs és kukorica listből.

    VálaszTörlés
  13. Szia Kata,

    ezt a teszta-masszat kell allni hagyni?

    Koszonom valaszodat elore is,
    Barilla

    VálaszTörlés
  14. Szia Barilla,

    igen, ennek a tésztának jót tesz, ha pihen egy félórácskát :o)

    Szép napot!

    Kata

    VálaszTörlés
  15. Szia Kata,

    koszonom szepen a gyors valaszt! Holnap ki is probalom...jajj mar nagyon varom... :):)

    Szuper az oldalad, tovabbi sok sikert! Remelem, konyvben is hamarost viszontlathatok a te receptjeid is! En drukkolok...

    Szep almokat,
    Barilla

    VálaszTörlés
  16. Kedves vagy, köszönöm a bókot! :o) Jó sütögetést - főzőcskézést!

    VálaszTörlés
  17. Sziasztok!
    21 éves, jelenleg külföldön tanuló lány vagyok. Épp az imént sütöttem életem első palacsintáját. Ez a recept alapján.És nagyon jó lett! Köszönöm!:)

    VálaszTörlés
  18. Szia kedves Névtelen!

    Nagyon örülök a sikernek! További jó konyhai ténykedést :o)

    Kata

    VálaszTörlés
  19. Szia!

    Én a lenmag-csoda helyett maradnék a tojásnál, mert csak a fehér lisztet zárom ki az életemből, amennyire csak lehet! Ehhez a recepthez hány tojás kell?
    Köszi

    VálaszTörlés
  20. Szia Névtelen,

    Sajnos nem tudok pontos választ adni Neked, mert én meg ugye tojást nem eszem :P, de elméletileg 1 ek lenmag = 1 tojás.

    Kata

    VálaszTörlés
  21. Szia!

    Malommal kell a lenmagot megőrölni, vagy kávédarálóval is jó?

    Köszi

    VálaszTörlés
  22. Szia Andi!

    Nekem nincs malmom, úgyhogy azzal még nem próbáltam, a darálóval biztosan jó lesz :)

    Kata

    VálaszTörlés
  23. Szia!

    A recept alapján csináltam a tésztát, ám teljes mértékben leégett....annyira beletapadt a teflonba, hogy meg sem lehetett fordítani, sőt igazából semmit se lehetett vele kezdeni....mi lehetett a gond? Köszi a segítséget!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen!
      Sajnos elképzelni sem tudom, mi lehetett a gond, nem vagyok egy nagyon gyakran palacsintát sütő valaki, de ezzel a recepttel még sosem volt gondom :(
      Kata

      Törlés
  24. Hu ez szupiii!!!! Köszönöm!!!

    VálaszTörlés
  25. Szia Kata!

    Ez nagyon jól hangzik,de sajnos én nem ehetek tönköly lisztet.Szerinted mivel lehet helyettesíteni? Se a kukorica se a zab nem jöhet szóba. Rizs,köles,hajdina,kókusz???

    Válaszodat előre is köszönöm!
    Erika

    VálaszTörlés
  26. Szia Erika!

    Sajnos nem próbáltam ezt a receptet az általad említett lisztekkel, így nincs tapasztalatom :(
    Nemrég gesztenyelisztből csináltam palacsintát, de az éppen tojásos volt. A neten találtam a receptet, ha megtalálom és érdekel, akkor szívesen előbányászom.

    Egyébként meg, hátha ír majd ide valaki valami okosat :)

    Sok sikert a kísérletezéshez!
    Kata

    VálaszTörlés