2009. január 23., péntek

Vegán krémes + Leveles tészta recept

Siccike nyert, hogy mit, még nem tudom, de kitalálom hamarosan ;o) Mert Ő is kitalálta, hogy a képen bizony krémes látható, még akkor is, ha a krémes eredetileg kicsit sem olyan barna színű, mint az enyém.


A Napfényes receptes könyv is fehér liszttel készíti és javasolja készítését ennek a finomságnak is, de ez nem jelenti azt, hogy ne működhetne teljes kiőrlésűvel is. Igaz, így egy kicsit megváltozik a külcsín, de ez engem speciel kevéssé zavar. A krém is lehetett volna sápadtabb, de a tk. liszt és a ragacsos barnacukor ezzel is elbánt, ez van, az íze viszont kárpótol mindenkit, mert a sok barna cucc ad egy kis extrát ezen a fronton is ;o)



Krémes + vegán leveles tészta recept


Legyen a kezed ügyében:


40 dkg leveles tészta


1 liter növényi tej

10 dkg kukoricakeményítő

10 dkg tönkölybúzaliszt ( eredetileg fehér, de én tk. - t használtam )

10 dkg növényi margarin ( nálam megint pálmazsír )

15 dkg nádcukor ( max. 10 dkg szerintem )

kurkuma

vaníliakivonat


A leveles tésztát kinyújtom pont tepsi méretűre, ketté vágom, s elvileg a tepsi hátán megsütöm. Bevallom én belefektetett sütőpapírra tettem a tésztát és ott is klasszul megsült. 200 fokon kb. 10 – 15 perc alatt, de vigyázz, mert gyorsan megég!


Közben elkészítem a krémet: a tej felét felteszem főni, a margarinnal, a cukorral, s a maradék tejet kikeverem egy tálban a liszttel, keményítővel, kurkumával, vaníliakivonattal. Ha a lábasban lévő tej már felforrt, mehet hozzá a lisztes keverék is és addig kell a tűzhely mellett álldogálni, míg egy igazán jó, sűrű krémet kapsz.


Még azon melegében rákenegetem az egyik kisült leveles lapra, ráborítom a másikat és mehet a hidegbe pihenni. Mi egy órával később már vígan falatoztunk belőle!

A fenti krémmennyiség már fele a könyvben szereplőnek, de ez is bőségesen elég, ha nincsenek vendégeid. Kb. 10 - 12 kocka lesz belőle.


Vegán leveles tészta


Legyen a kezed ügyében:


Kemény tésztához:

40 dkg teljes kiőrlésű liszt

10 dkg bio növényi margarin

2,5 dl víz

1 evőkanál citromlé

1 csipet tengeri só


Lágy tésztához:

10 dkg teljes kiőrlésű liszt

30 dkg bio növényi margarin


A lágy tészta hozzávalóit dolgozd össze és tedd be a hűtőbe. A kemény tésztát is készítsd el, s mikor ezzel megvagy vedd ki a lágyat, tedd a kemény közepébe, hajtsd rá a széleit és nyújtsd ki őket együtt. Még 2 – 3 – 4 alkalommal kinyújtjuk, hajtogatjuk, s minden hajtogatást követően 20 – 30 percig pihentetjük a tésztát a hűtőben. ( Én 4 alkalommal hajtogattam és 20 perceket pihentettem és olyan leveles lett, hogy ihaj :o))))


Ha kész a tészta nyújthatod, töltheted, sütheted! ;o) Fontos tudnivaló, ebből a mennyiségből több, mint egy kiló kész leveles tésztád lesz, ami nagyon soook!


Készülhet belőle: köleses táska, ízes vagy káposztás levél, sajtos masni stb.

Forrás: Napfényes alapítvány Süteményes könyve


Korábban már Siccike, Szilda és Vera is elkészítette a leveles tésztát.


8 megjegyzés:

  1. 'En meg nem akartam idiòtànak tunni azzal,hogy krèmest ìrok,mert hàt a formàròl elsore az ugrott be......utàna meg az egyrètegu flòdni.Zsu(U.i:nincs àm elfelejtve a karobfeladàs,csak a postàzàsa technikai akadàlyokba utkozott).

    VálaszTörlés
  2. Éljen-éljen!:-) Esetleg egy kis krémes fénypostával?:-) Én is hetek óta készülök elkészíteni a könyvből, mert az egyik nagy kedvencem volt régen a krémes. Viszont nekem muszáj kivárnom vendégséges időpontot, mert különben ehetném egy hétig egyedül...:-( Nagyon ügyes voltál a leveles tésztánál, mert látom, szép leveles lett neked a teljes kiőrlésűből is! Nálam levélnek valahogy nyoma sem volt igazából...:-(

    VálaszTörlés
  3. Köszi a remek receptet, biztos, hogy kipróbálom. Én nem vagyok vegán, de a tojásokat valahogy igyekszem kihagyni a süteményeimből és némi teljes kiőrlésű lisztnek is mindig örülök. No meg a kevesebb cukornak.

    VálaszTörlés
  4. Zsu!!! Ugyan, máskor ne tarts magadban semmit, látod :o))

    Siccike, fénypostával nem tudom elküldeni, gondold el, hogy nézne ki tőle az ablak, de majd kitalálunk valamit :o)
    S köszönöm, örülök, hogy láttad az eszméletlen mennyiségű levelet, jól meg is dolgoztam a tésztát hozzá :o))

    Napmátka, kíváncsi vagyok majd az eredményre! :o)

    VálaszTörlés
  5. Meg aznap este megcsinaltam, amikor felraktad... igaz, bolti leveles tesztaval, mert eppen volt itthon, es en meg epp gyorsan ezt kivantam, de igy is nagyon jo lett, bekerult a csaladi kedvencek koze... koszi! :)

    VálaszTörlés
  6. Etus, örülök, hogy Neked is ízlett! :o)

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok!
    Nagyon örülök , hogy rátaláltam erre az oldalra, rengeteg hasznos infót, receptet találni itt.
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  8. Köszi a kedves megjegyzést, Edina! :o) Jó munkát Neked!
    KatAnyaka

    VálaszTörlés