2008. június 6., péntek

"Babonéz" - vega majonéz másként ( szójamentes! )

Most komolyan! Tudom, hogy hülyén hangzik a neve, de higgyétek el, angolul sem jobb: „beannaise” :o))) Említettem a minap, milyen régóta keresem – kutatom a világ legjobb házi vegamajonéz receptjét, s abban a posztomban ki is jelentettem, megtaláltam a legtutibb kencét. Ezt még ma is így gondolom, de engedjétek meg, hogy egy kicsit kiegészítsem a témát.


Annak ellenére, hogy az aioli alapú majonézt nagyon finomnak ítéltük, két aprócska kifogásunk felmerült ellene: 80% - ban szójából van, ráadásul a drága + ritkán beszerezhető yofu nélkül nem ér az egész semmit. A szójával szerintem csínján kell bánni, mi nem is fogyasztunk pl. szójatejet, granulátumot stb. az egyetlen előfordulási formája a tofu, azt is max. hetente egy alkalommal használok és ez így jó is nekünk. Ez a recept azonban csak ezzel a fajta növényi tejjel működik,ráadásul a yofu is szójából van .. püff neki. Szerencsére nálunk senki sem allergiás a szójára ( nekem volt csupán átmenetileg egy kis érzékenységem rá ), de sokan vannak, akik igen és hát mivel magam is a mértékletesség híve vagyok, elővettem még egy, kipróbálásra szánt receptet … amolyan „utolsót”, mert már kicsit unom ezt a majonéz témát ;o)


A leírás cseppet ijesztő, azzal kezdődik, hogy „végy egy doboz fehérbab konzervet” … micsoda?!?! És tényleg ez az alapja, nem is kell sokat cifrázni a krémet, szükséges még némi citromlé, olaj, kis só meg mustár és kész is van. És hogy milyen? Mint az igazi majonéz! Komolyan! :o))) Nekünk tényleg ízlett, úgyhogy tessék, szóját nem kedvelők, íme a Ti verziótok!




Beannaise – Majonéz babból


Legyen a kezed ügyében:

1 doboz fehérbab konzerv ( a tartalma 30 dkg volt )

3 – 4 evőkanál friss citromlé avagy ízlés szerint

½ teáskanál tengeri só

½ teáskanál mustár ( az eredeti száraz mustárt ír, de nekem olyanom nem volt )

¼ csésze napraforgó olaj + néhány evőkanál olíva ( ezt mixelés közben látod majd )


Így használd a hozzávalókat:

Az olaj kivételével mehet minden a turmixba / botmixer poharába, kapcsold be a gépet, keverd krémesre a masszát és apránként add hozzá az olajat. Mixeld folyamatosan, majd amikor úgy ítéled, elég, nyugodtan hagyd abba, lehet, hogy Neked kevesebb olaj is elég bele!


Kóstold, ízesítsd, ha még kell; a fenti mennyiségből 3,5 dl majonézed lesz. Állítólag fagyasztható, én a 2/3 – át be is dugtam a hidegbe, meglátjuk meddig bírja.



Ez volt a tegnapi ebédem, párolt brokkoli, babonézzel és cheezly - vel, fincsi volt! ;o)

Forrás: Godairyfree ( eredetileg Jo Stepaniak receptje )


20 megjegyzés:

  1. Köszi-köszi!:-) Pont azon agyaltam, hogy holnap grillezés lesz nálunk, és Babóca "miatt" most a vendégek sem kapnak tejtermékeset, viszont valami kence kellett volna. Na, szerintem ezt ki is próbálom, aztán majd beszámolok!:-)

    VálaszTörlés
  2. Helyes, helyes!!! Nagyon kíváncsi vagyok, hogy másnak is hasonlít - e a majonézre vagy csak az én ízlelőbimbóim "korcsosultak" el ennyire? :o))))

    VálaszTörlés
  3. Na, alakul ez a dolog, alakul. :))Most már csak a citromlevet kellene kiiktatni (ha a színhatást nem veszem figyelembe, végül is gránátalmasziruppal lehetne), a tej-, tojás-, szójaallergia már megoldva.

    VálaszTörlés
  4. Juj, Nektek a citrom sem mehet? :o( A gránátalmaszirup savanykás? Bocs, ha hülye a kérdés :o)

    VálaszTörlés
  5. Hú, ezt nagyon köszi :-) nálunk is a tej-tojás-szójamentes jöhet csak. de ez minden kritériumnak megfelel. Ki is próbálom minél előbb, kíváncsi vagyok, hogy ízlik majd a gyerkőcöknek.
    N.

    VálaszTörlés
  6. Én, mint fő majonézfüggő, szerintem holnap kipróbálom :)

    VálaszTörlés
  7. Jó savanyú, sok mindenre jó, bodzaitalt is azzal csinálom pl.

    VálaszTörlés
  8. Hát ez tényleg nagyon jó! Kipróbáltam és tényleg majonéz.És gyors... Szóval köszi! Tejfölre nincs valami hasonlóan jó recepted?

    VálaszTörlés
  9. Szia Orsi!
    Örülök, hogy Neked is bejött :o) Sajnos tejföl ügyben nem tudok jobbat a szójajoghurtoknál, de ez még nem a végleges válaszom, a kutatás javában folyik ... már egy ideje ...

    VálaszTörlés
  10. Ki is tettem a blogomra, remélem, nem baj :) És várom a tejföl receptet (különben én is agyalok rajta).

    VálaszTörlés
  11. Ugyan, örülök, hogy kikerült Hozzád is :o)
    Ha tejföl ügyben haladsz, szólj! ;o)

    VálaszTörlés
  12. Szia Kata, érdeklődöm, hogy a konzerv a levét is jelenti, vagy csak magát a babot? Köszi, Gabi

    VálaszTörlés
  13. Szia Gabi!

    Én nem szoktam használni a konzerv levét, de azért tedd félre, lehet, hogy jól jön. Annyira különbözőek a márkák, hogy egyikkel nagyon száraz a turmixolt krém és szenved vele a mixer, másikkal kevésbé van ilyen gond ;o)

    Szívesen! ;o)

    VálaszTörlés
  14. Na ennek most nekiugrok. Ha lenne csízlim, az remek lenne, nem kellene az igazi régi csúnya sajt:(, de talán ma ellenállok...szóval készül nálam a babonéz, aztán Vera salijára kerül:D kiváncsi leszek, blogon beszámoló, meg persze a kenyér, és a muffin is jön, csak eddgi beteg volt a gépem.

    VálaszTörlés
  15. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  16. szia, egy ötlet: nagyon finom majonnézt csináltam úgy,hogy a tojássárgája helyett egy kevés főtt kölest turmixoltam össze a szokásos hozzávalókkal. Még a színe is sárga lett a mustártól. Babosat is csináltam már, de szerintem ez a fajta jobban hasonlít az igazira.

    VálaszTörlés
  17. Szia Tűzkő!

    Tudod, ízlések és pofonok ;o) Kölesmajonézt én is szoktam csinálni, 2 éve írtam is róla itt: http://href.hu/x/b9w2

    Kata

    VálaszTörlés
  18. Almomban nem gondoltam volna hogy ez mukodhet - DE igen, es tenyleg finom! koszi!

    VálaszTörlés