2008. július 16., szerda

Egyszerű és nagyszerű zöldséges lasagne

Egyszerű és nagyszerű zöldséges lasagna, melynek ezerféle variációja létezik a fejemben. Ez csupán a tegnap esti verzió, mivel ezek a zöldek lapultak a hűtőnkben. Télen is gyakran készítem, mert ez az étel még fagyasztott répából – karfiolból – brokkoliból is finom, s még egy kisgyerek sem tolta el a tányérját, hogy ebből ne kérne ;o)


( Ja és csak hogy Te is tudd ( nyugi, nekem is meg kellett néznem ), a lasagnA egyesszám, a lasagnE többes. )




Zöldséges lasagne ( sk. )


12 lasagna lap


1 doboz konzerv paradicsom ( pl.: Mutti )

2 nagy fej hagyma ( lila és veres vegyesen )

3 darab színes paprika ( nálam most piros – sárga – zöld, ez utóbbit természetesen a gyerekek kitúrták )

½ nagyobb padlizsán vagy 1 kisebb

3 közepes cukkini

2 – 3 gerezd fokhagyma

só, bors, bazsalikom


4 dkg növényi margarin ( nem hidrogénezett )

2 evőkanál teljes kiőrlésű liszt

2 dl növényi tejszín

1 dl növényi tej ( most éppen szója )

só, bors, szerecsendió


néhány dkg növényi sajt a tetejére


Így használd a hozzávalókat:

A hagymát megtisztítottam, olajon megpirítottam, rádobtam a feldarabolt paprikákat, azután a padlizsán kockákat és sütögettem, míg a cukkinit is lereszeltem. Azt is belevetettem a fazékba, átforgattam, vártam egy – két percet, majd ráborítottam a paradicsom konzervet. Sóztam, borsoztam és friss bazsalikomot tépkedtem rá.


Ezzel egy időben elkészítettem a bechamel – t is. A felolvasztott margarinon megpirongattam a lisztet, apránként felöntöttem először a tejszínnel, azután a tejjel. Hagytam bugyborékolni egy kicsit, megsóztam, őröltem rá borsot és végül kapott egy kevés szerecsendiót is a mártás.


Már csak az összeállítás maradt hátra. Tűzálló tál aljára simítottam egy keveset a paradicsomos zöldségkeverékből, erre ráfektettem 3 lasagna lapot. Ezt megkentem a bechamel – lel, kupacoltam rá ismét a zöldségekből és újra tészta sort raktam. Ezt ismételgettem míg futotta a hozzávalókból ( lényeg, ne tésztával zárj ) és 180 fokosra előmelegített sütőbe toltam, kb. 35 percre. Az utolsó 5 – 10 perc erejéig még egy kis reszelt, növényi sajtot is kapott a lasagna.


Naa, mondtam, hogy egyszerű :o)


5 – 6 adag s egy kis saláta sem árt mellé.

2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Valóban többesszám a lasagne, de mivel több darab tésztából készül maga az étel,ezért szerte Olaszországban lasagne néven fut. Az amcsik egy része használja helytelenül egyesszámban...
    Nézz utána a wikipédián.

    VálaszTörlés