2010. április 11., vasárnap

Medvehagyma pesto

Pestot - a közhiedelemmel ellentétben - nem csupán bazsalikomból szokás készíteni, hanem szinte bármiből, ami alkalmas erre a feladatra. Nekem most aktuális kedvencemmé természetesen a szezonját élő medvehagyma lépett elő, melyből fantasztikus ízű tésztára valót tudunk perceket alatt a tányérokra varázsolni. Gyerekeknek kevésbé ajánlott, az enyémeknek sok volt a csípős - erős ízből, de ők köztudottan finnyásak a nyers hagymára. Ennek ellenére ismerek olyan 1,5 évest, aki imádja a póréhagymát csak úgy magában, gondolom, neki ez a pesto is bejönne :o) Tessék próbálkozni ...



Medvehagyma pesto


10 dkg medvehagyma

1 dl extra szűz olívaolaj

1 csomag fenyőmag szárazon megpirítva

só, bors, hamis parmezán vagy igazi, kinek mi tetszik ;o)


Mindent összeturmixolunk és már kész is. Az olaj legalább felét érdemes mixelés közben folyamatosan csorgatni a masszára, de ez attól is függ, kinek milyen gépe van és az mit szeret.

Én egyébként még a tészta főzővízéből is szoktam hozzátenni egy - két kanállal, így kevésbé olajos a végeredmény.


Részemről annyira be vagyok zsongva ettől a növénytől, hogy nem sokára felkerekedik a kis családom és megyünk is beszerező körútra, hogy a Nyagi által javasolt módon az ínségesebb időkre is tegyek el ebből a finomságból :o)

2 megjegyzés:

  1. Én úgy csináltam, hogy a medvehagyma nagy részét leforráztam egy szűrőben, azonnal elvesztette a csípősségét, és éppen csak 8-10 nyers levelet turmixoltam a pestoba. Így is elég csípős lett, de legalább megették.

    VálaszTörlés
  2. Köszi, Szilvi, ez jól hangzik!

    VálaszTörlés