2009. december 15., kedd

Reform kókuszgolyók

Ez az édesség egy igazi vitaminbomba, ráadásul nagyon finom és ha gyerekek is akadnak a háznál, móka az elkészítés is! Maga a recept már nem nagy újdonság, előttem már többen "megénekelték", de hátha nem ismeri még mindenki! :o)

( Hétvégén vendégeknek készítettük ezt a finomságot, jószándékkal, mégis előfordulhat, hogy a diófélék allergiát okoztak egyik kislánynál .... Sajnáljuk és mielőbbi jobbulást kívánunk Kingának!!! )



Reform kókuszgolyók

30 dkg zabpehely
10 dkg nádporcukor ( 20 helyett!!!, nekem az sok volt )
12 - 12 - 12 dkg őrölt dió - mandula és napraforgómag
20 dkg biomargarin
7 dkg karobpor ( 12 dkg helyett, az is túlzásnak tűnt, dehát ízlések és pofonok, ugye :o)
1 dl rizstej vagy egyéb növényi tej ( az eredeti recet szerint 1.5 dl, de én már ugye a száraz anyagokból is spóroltam )
kókuszreszelék bele és rá, tetszés szerinti mennyiségben, annyi, hogy jól lehessen vele dolgozni

( a lányok kedvéért készültek cukros golyók is, tehát olyan "szórócukor", vagy hogy hívják, is kellhet )

A zabpelyhet szárazon megpirítottam, majd megőröltem és az összes többi hozzávalóval összekevertem, golyókat formáztam belőlük, aztán továbbítottam a két kis kuktámnak, akik kókuszreszelékbe ill. színes cukorkabátba öltöztették őket.


Ez a hatalmas adag nagyon gyorsan elfogyott :o)

Forrás: Napfényes receptes könyv

4 megjegyzés:

  1. Szia Kata!

    Ebbe nem kell alma?

    VálaszTörlés
  2. Hello!

    Nem. Reszelve vagy hogy gondolod? :o)

    VálaszTörlés
  3. Szia Kata! Hát izé,nem is tudom,igen,csak azért kérdeztem mert az eddigi reform kókuszgolyós receptekbe,amiket olvastam kell,de akkor ezek szerint ebbe nem.
    Nem mintha bánnám,egy gonddal(pucolás,csutkázás,reszelés) kevesebb.

    VálaszTörlés
  4. Szia! :o)

    Jaaa, végülis ebbe is mehet, ha úgy érzed, csak akkor a tejjel vigyázni kell, nehogy túl lágy legyen a massza, de alma nélkül is nagyon - nagyon finom! ;o)

    VálaszTörlés