2009. december 26., szombat

Így főztem én ... :o)



Érdekesen sikerültek az idei ünnepi ételeim. Általánosságban elmondható rólam, hogy igen nagy magabiztossággal kezelem a fakanalat ( persze, csak olyan háziasszonnyi szinten ), nem ijedek meg az új receptektől, sőt, sosem próbálok le egyetlen új ételt sem a premier előtt ( ez néha jó, néha nem annyira :P ). Mindezek ellenére általában jól sikerül minden. Khm, most azért bakiztam párszor ... nem is értettem magam :o))

Szenteste végül ezzel a menüsorral rukkoltam elő kis családomnak:

Ebédre:
Mákosguba

Vacsorára:
Vegán sajtos karfiolleves
Szejtán sült, kukoricás rizzsel, hagymás bechamel mártással ( igen, a köret pont annyira volt komoly, amennyire egy 5 és 3 éves igényli :P ) és a saláta naná, hogy lemaradt, pedig nagyon jól esett volna
Vaníliás panna cotta karamelles - rózsavizes meggyöntettel

dec. 25. - ére vendégvárónak is, az alábbiak készültek:

Bazsalikomos krumplisaláta
Aszpikos zöldségek
Zöldfűszeres ( vegán ) sajtkrém
friss kenyér
... és maradt hozzá szejtánsült hidegen
+
Angol pogácsa
Mézeskrémes


Érdekes, hogy mindig az agar - agaros fogásokkal gyűlt meg a bajom! Első este a panna cottát szúrtam el, ami valószínűleg nem is az én hibám volt, hanem a kölestejé, mert olyan furcsán szemcsés és lágy lett a végeredmény. Persze az is lehet, hogy egyszerűen nem forraltam elég ideig az agart a tejben .. ki tudja ...

Másnap pedig Vera aszpikos zöldségeivel jártam pórul, s hogy miért? Mert nem tudok olvasni! Éreztem én főzés közben, hogy sok lesz az a 3 evőkanál agar agar, de hát ha Vera így írta ... a végeredmény olyan kemény lett, hogy szó szerint labdázni lehetett az aszpikokkal :o(((( Nagyon bosszús voltam, rohantam kb. negyedszerre is elolvasni a receptet, amikor is szomorúan kellett beismernem, nem Vera tévedett, hanem én nem látok a szememtől. Aki az "és 3 evőkanál hideg vízben elkevert 1 evőkanál agaragart" félmondatot úgy értelmezi, hogy 3 ek. agart kell használnia, nos, az meg is érdemli, hogy utána egyesével tisztogassa le a felmelegített növényi zselésítőt a gabonagömböc - és uborkafalatkákról ... :o))))) Szörnyű munka volt, de sikerült új adagot készítenem a megmentett alapanyagokból, amit már boldogan faltunk vacsira :o)

Ettől függetlenül élveztem a karácsonyi főzőcskézést, a többi étel jól is sikerült, úgyhogy lassan, külön bejegyzésekben el is mesélem a pontos recepteket, előtte

Remélem, Ti is finomakat ettetek az elmúlt napokban, ha van kedvetek, meséljetek! :o) Akár úgy is, hogy email - ben küldtök nekem leírásokat, fotókat, melyeket én nagyon szívesen megjelentetek itt, a blogomban! ;o) A jtkata kukac gmail pont com-ra várom a leveleket!


5 megjegyzés:

  1. A képen lévő darab nagyon jól néz ki.

    Boldog karácsonyt! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi! :o)
    Neked is boldog karácsonyt!

    VálaszTörlés
  3. Hú, Kata, ez kemény volt. Leizzadtam rendesen, miközben olvastam!
    Jó az új dizájn!

    VálaszTörlés
  4. Bocs, Vera :o)))
    Az aszpikot felteszed, hogy majd be tudjam linkelni vagy ez titok? :o)

    VálaszTörlés
  5. Felteszem, ha tudok róla csinálni jó képet!

    VálaszTörlés