2009. május 6., szerda

Citromos - kókuszsüti ( vegán )

Hétvégén süthetnékem volt, valami egyszerű, de mégis finom édességre vágytunk ( ki nem? :o). Az alábbi receptet a Bakingsheet blogon találtam, ahonnét már legalább tíz másik finomság leírását tettem el az utóbbi napokban a könyvjelzőim közé … legnagyobb bánatomra, ugye … :o))

Az alábbi süti nagyon jól vizsgázott, első nap még langyosan, magában ettük, másnap és harmadnap házi lekvárral megkenve ( eperrel nagyon tuti ) faltuk. Nekünk nagyon bejött.



Citromos kókuszsüti


2 és fél csésze teljes őrlésű tönkölybúzaliszt ( átszitáltam )

2 teáskanál szódabikarbóna

½ teáskanál só

2 tojás helyett 2 evőkanál őrölt lenmag + kb. 1 dl víz

¾ csésze rizstej

½ csésze frissen facsart citromlé = kb. 3 citrom leve + a húsából is amennyi sikerült

1 teáskanál citromhéj

1 teáskanál vaníliakivonat

1 csésze lágy barna nádcukor ( kevesebbel is megelégszem legközelebb, de azért a citrom miatt nem lehet a végtelenségig leredukálni a cukor mennyiségét! )

2 csésze kókuszreszelék

1/3 csésze vegán margarin megolvasztva


Előmelegítem a sütőt 175 fokosra és előkészítek egy sütőformát ( eredetileg kenyér szerűen kellene kinéznie a sütinek és most inkább egy szögletes szilikon tepsit választottam és így kockázhatóvá vált az eredmény. )


Egy nagy tálban összekeverem a lisztet, a szódabikarbónát, a sót, a cukrot és a kókuszreszeléket. Egy kisebben a lenmagos vizet, a rizstejet, a citromlevet, „citromhúst” és héjat, plusz a vaníliakivonatot. A szárazhoz hozzádolgozom a szárazat, s végül belekeverem az olvasztott margarint is. Nem dolgozom túl, de azért vigyázok, hogy rendesen eldolgozzam az esetleges „göböket”.


Mehet a tészta a formába és 175 fokon 60 – 65 perc alatt lesz kész.


Forrás: Bakingsheet



4 megjegyzés:

  1. Szia!

    Írtam neked egy e-mailt a blogon lévő címre, majd írj ha van időd.

    Köszi!
    Anett

    VálaszTörlés
  2. Kata!
    Egészen pontosan mi az a vegán margarin?
    Köszi szépen!
    Timi

    VálaszTörlés
  3. Hihi, semmi különös, az csak a sima Biopontos margarin, csak úgy utálom, mikor piszkálnak a margarinok miatt, mert azt hiszik, Rámát vagy hasonlót használok és közben nem is :P
    Ui.: Este válaszolok a mail - edre!

    VálaszTörlés
  4. Rájöttem később, mert elolvastam az összetevőit annak, amit használok, és teljesen megfelelt a "vegán elvárásoknak". :) Bio növényi margarin. Én is hihiztem. :) A mailt pedig köszi!

    VálaszTörlés