2009. május 17., vasárnap

Meggyes – kukoricadarás cobbler

Ez egy ideális sütirecept. 5 percig tart kimérni és összekeverni a hozzávalókat, aztán már csak várni kell, míg kisül. A tetején a kukoricadara szenzációs ötlet, olyan könnyűvé teszi a tésztát, hogy csuda! ;o)


( a fotó vacak, tudom, bocs )


Meggyes – kukoricadarás cobbler


4 csésze magozott meggy ( friss, fagyasztott, befőtt )

1 csésze cukor ( jajjjj, én csak a felét használtam az alig édesített befőttemhez és még így is belesajdulok a gondolatba is, sokkal kevesebb is elég! )

2 evőkanál kukoricakeményítő

2 teáskanál vaníliőrlemény



1,5 csésze teljes őrlésű tönkölybúzaliszt

½ csésze kukoricadara

¼ csésze cukor ( tessék, itt is cukor :o)

2 teáskanál sütőpor

csipet só

csipet szerecsendió

¼ csésze margarin ( olajat használtam )

1 csésze író ( helyett 1 csésze rizstej + kevés citromlé )


Előmelegítem a sütőt 190 fokosra.


A töltelékhez valókat összekeverem egy tálban: kimérem a meggyet, megszórom a cukorral, a keményítővel és a vaníliával, kanállal összeforgatom és egy kerek, mély sütőtálba borítom.


Kiöblítem a műanyag tálat és mehet bele minden, ami a tésztához kell: a liszt, a kukoricadara, a cukor, a sütőpor, só, szerecsendió, olvasztott margarin ( vagy olaj ) és a citromlével elkevert növényi tej. Összekeverem, rákanalazom a meggy tetejére és már tolom is be a sütőbe. 35 – 40 perc múlva készen is van. Érdemes várni még kb. 20 – 25 percet míg nekiesünk, egyrészt mert a keményítős gyümölcsnek csak használ, ha állhat egy kicsit, másrészt langyosan tényleg nagyon finom a süti!


Vigyázat, ha ugyanebben a fehér, ikeás tálban készíted, csak fele mennyiséggel dolgozz, mert ebbe nem fér több! ;o) Nem Ikeáás!!!!! Rosszul emlékeztem, Tescos és kb. 25 cm az átmérője! Elnézést a tévedésért!!!


Forrás: Baking bites blog


8 megjegyzés:

  1. Na,ugye.....màr èn is mondtam,hogy az a kukoricadaràs tortaalap nekem nagyon bejott,olyan konnyu a tèsztàja ès most tudomànyosan is bebizonyosodott,hogy a dara "hibàja".Zsu

    VálaszTörlés
  2. Jól néz ki! Elég sok meggyeset csinálok én is, ürítem a fagyasztót..:)

    VálaszTörlés
  3. De ez a fél adag nagyon kevés (volt)!!!!!!

    (És nekem a nagy ikeás tálam van, abba belefér(t volna).)

    VálaszTörlés
  4. Sajnálom! Lemérem majd az enyémnek mekkora az átmérője és beírom a posztba. De azért remélem, ízlett! :o)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom lett! Most meg épp őszibarackos-ribizlis sül. :)

    VálaszTörlés
  6. Örülök, jó étvágyat hozzá :o)

    VálaszTörlés
  7. Fincsi süti! Ez az első étel, amit a leírásod alapján készítek, de biztosan nem az utolsó :-)
    Pár hónapja olvasom a blogodat, és amellett, hogy tetszenek a receptjeid, klasszul írsz, élvezet már olvasni is!

    VálaszTörlés
  8. Köszi vixi :o) Örülök, hogy ízlett, mesélj majd mi mást próbálsz / próbáltál ki tőlem!

    VálaszTörlés