2008. december 11., csütörtök

Szaloncukor próbálkozások 2. - Marcipános finomság


Előre is elnézést kérek mindenkitől, akinek már elege van a karácsonyi fára lógatható csokis izék receptjeiből, de én idén készítek először házilag szaloncukrot és nincs mit tagadni, nagyon élvezem ;o) Jó szöszmötölni is, formázgatni, mártogatni és nagy élmény figyelni gyerkőceim, barátaink és férjem arcát, ahogy élvezettel tüntetik el a kis finomságokat.


Meséltem nemrég, hogy rendeltem a Reform Cukrászat termékeiből is, marcipánosat és kókuszosat, amelyek vasárnap meg is érkeztek hozzánk. ( Azt hiszem 880 HUF / negyed kiló. ) Egyelőre csak a kókuszosat kóstoltuk, amiről azt kell mondjam, nem rossz, nem rossz, de lehetne jobb is és egy kicsit édes is, mármint, hogy túúúúl édes. A marcipános zacskót még nem bontottam ki, helyette inkább elkészítettem Dolce Vita szaloncukros receptjét, pici módosítással. Ez nagyon finom lett!!! Gondokodtam egy darabig, a sima porcukrot hogyan és mivel váltsam ki, mert nincs az az isten, hogy én sima porcukrot tegyek bármilyen ételbe is, a nádporcukor most éppen nem volt elérhető számomra, így maradt a szőlőcukros megoldás. Klasszul vizsgázott, a massza éppen csak édeskés, a bevonat meg úgy is elég csokis volt ahhoz, hogy a végeredmény csodás legyen.



S mivel már úgy is nyakig benne voltunk a gyurmázásban, csoki olvasztásban ( jaj, mennyi télapó lelte halálát a fazekamban tegnap … azért kb. fele arányban ment hozzá 70% - os táblás csoki is! ), csináltam egy újabb adagot a reformos – mazsolás masszából is és azok is kaptak csokis kabátot. Igaz, így nem érvényesül annyira a saját ízük, de nagyon kellemesek lettek ezek a cukrok is.


S hogy idén még ne érjen véget a szaloncukros történet, próbálok egy kókuszosat is csinálni, valami már érlelődik a fejemben, aztán, hogy hajlandó lesz – e összeállni a massza a pulton vagy sem … ki tudja? :o))) Folyt köv.




Marcipános szaloncukor


Legyen a kezed ügyében:


10 dkg őrölt mandula ( Lidl – ben készen kapható 20 dkg – s zacsiban )

5 dkg szőlőcukor

néhány csepp víz ( ezzel óvatosan és főként lassan bánjunk )

kevés kandírozott narancshéj

fél citrom leve

csipet fahéj


a bevonathoz csoki … bocs, ennek nem tudom megmondani a mennyiségét, dobáltam a maradékokat, télapókákat, amik a hűtőben voltak


Így használd a hozzávalókat:


A mandulát, a cukrot, a citromlevet, a fahéjat és a narancshéjat késes robotgépbe dobtam, néhányszor megnyomtam a gombot, hogy összekeveredjen minden mindennel, majd tényleg csak egy nagyon kevés ( meleg ) vizet öntöttem hozzá és megint beindítottam. Ennyi, kész is a massza :o)




Megformáztam a leendő szaloncukrokat, vízfürdő felett megolvasztottam a csokit, aztán villa segítségével egyesével bevontam mindegyiket. Én nem szórakoztam holmi rácsokkal, tányéron, a teraszon hűtöttem ki őket, aztán papírt vagdostam ( nekem ez a legmacerásabb része :S ) és becsomagoltam, hogy csinosak legyenek :o)




Attól tartok a fára nem jut belőlük … :o)))

Egyébként DV. dupla mennyiségből csinálta, de nekünk így is sok már a nassolnivalónk :S


Forrás: Dolce Vita blogja



9 megjegyzés:

  1. Szia!
    Bocs a kérdésért, de honnan töltötted le ezt a hátteret? Nagyon aranyos :)
    Köszi és további jó készülődést!
    Üdv: Lekvároskukta

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Semmi gond. A blog bal oldalán van egy reklámjuk, arra kattints rá és ott találsz egy csomó klassz hátteret ( Free backgrounds and more ).

    Üdv: Kata

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Ezek a hátterek tényleg nagyon jók,lehet hogy én is ünnepi ruhába öltöztetem a blogomat... :)
    A szaloncukraid nagyon jól néznek ki!
    A reform szaloncukor viszont kicsit megdöbbentett...

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Mi is épp ma készítettük el DV receptje alapján a marcipános szaloncukrot,és nagyon jó lett, csak nem világos a massza, mert a mandulát héjastól darálták... De azért finom.
    Én is a kókuszoson töröm a fejem, és azt hiszem tejporral+vízzel fogom ragasztani.
    Hol vettél ilyen szép papírt?
    Gratulálok, tényleg jól néznek ki!

    VálaszTörlés
  5. Szia!

    Köszi szépen :)
    (Mindig bezárom az előugró ablakot, ezért nem vettem észre)
    Nagyon csinosak a szaloncukrok!
    Üdv

    VálaszTörlés
  6. Papírt a helyi papír boltban, Pécelen ;o)

    VálaszTörlés
  7. Szia! Engem a csokimázazás érdekelne részletesen, lehet? Felszúrod őket a villára?

    VálaszTörlés
  8. Orsi!

    Lehet :o))) De én nem voltam ennyire kifinomult, mert nem akartam kockáztatni, hogy esetleg szétessenek a kis drágák, úgyhogy simán bedobáltam őket a forró csokiba, meghempergettem és villával kihalásztam őket ;o)

    VálaszTörlés
  9. Hű mennyi szaloncukor!
    Terveztem én is, de nem tudom, hogy belefér-e még. Egyelőre a messzi rokonokat látogattuk meg, aztán jön a sulis-ovis készülődés-ünnepségek, aztán kezdem a hozzánk jövő rokonok fogadására szalonképessé tenni a házat. A sütés-főzés már merő kikapcs. lesz :)
    Ma megyek vásárolni a két Kicsivel.

    VálaszTörlés