2008. december 29., hétfő

Karácsonyi vegamenü II. - főétel / a.

Aki az elmúlt hetekben is olvasta a blogom, láthatta, milyen nehezen sikerült idén eldöntenem, mi legyen szenteste a tányérunkon. Túl sok jó ötletet találtam az interneten, egyik nap az egyik recept tetszett meg ( de nagyon :o), másik nap, meg a másik ( az még annál is jobban ). Végül 23. - án reggel ( az utolsó pillanatban ) határoztam, mégpedig azt, hogy szenteste a Kesudió – sültet készítem el, 25. - ére pedig szejtánt tekercselek. S csodák csodája így is történt :o))

Jöjjön most először a kesus recept.



Kesudió – sült


Legyen a kezed ügyében:


1,5 dkg bio margarin / pálmazsír

1 szál szárzeller

½ szál póréhagyma

180 ml meleg víz

1 evőkanál sörélesztőpehely

80 gramm élesztőmentes zsemlemorzsa

225 gramm dióféle ( 2/3 kesudió + 1/3 mandula volt nálam )

1 evőkanál fűszer ( = szárított provence – i fűszerkeverék + bazsalikom + oregánó + zeller )

1 evőkanál teljes kiőrlésű tönkölyliszt ( eredetileg szójaliszt szerepelt a receptben )


Töltelék:

10 dkg padlizsán

5 dkg színes paprika – tetszés szerint

1 gerezd fokhagyma


Mártás ( = gravy )

1 fej hagyma

2 evőkanál olaj / pálmazsír

2 evőkanál teljes őrlésű liszt

1 gerezd fokhagyma

4,5 dl alaplé

1 evőkanál sörélesztőpehely

szójaszósz / tengeri só

bors


Így használd a hozzávalókat:


A pálmazsíron pirítsd meg az apróra vágott pórét és zellert, s melegítsd elő a sütőt 180 fokosra. Öntsd fel a vízzel és némi biolevesporral a hagymás zeller keveréket, keverd el és tedd félre.


A ledarált diófélékhez ( persze használhatsz egyetlen fajtát is ) add hozzá a lisztet, fűszereket, zsemlemorzsát, sót, borsot, majd öntsd rá a már nem túl forró levet is.


Míg ez hűl, készítsd el a tölteléket is. Pirítsd meg a padlizsán - és a paprikakockákat, reszelj hozzá egy fokhagymát, sózd és kész is vagy.


Nekem egy szilikon gyümölcskenyér forma tűnt a legszimpatikusabbnak, abba rendeztem el a masszát ( ilyesmibe, nekem 20 cm – es van ). Alulra került a diós massza kicsit kevesebb, mint fele, azután a padlizsános töltelék, majd újra a diós keverék. Mindhárom réteget alaposan lenyomkodtam, hogy a végén egyben maradjon a sült.




180 fokos sütőben 50 percig süsd, s közben készítsd el a köretet ( nálunk krumplipüré volt ) és a hozzáillő mártást.


A mártáshoz való hagymát szintén kockázd fel, süsd meg a zsíron, majd szórd meg a liszttel , élesztővel és pirítsd ezzel is tovább alacsony lángon, még kb. 10 percig. Reszeld bele a fokhagymát, öntsd fel lassan az alaplével, forrald fel, majd főzd addig, míg a mártás felére besűrűsödik.

A végén vagy átszűröd a mártást vagy mixerrel eldolgozod a hagymadarabokat, én természetesen ez utóbbi megoldást választottam ;o)



Érdemes figyelni a kesu – sültet, ha esetleg elkezdene barnulni a teteje, boríts rá alufóliát. Ha megsült, hagyd pihenni min. 10 – 15 percig a formában, aztán már kiboríthatod és szeletelheted Minél többet áll, annál biztosabb, hogy egyben maradnak a szeletek ;o)


Mi a korábban említett krumplipürével, csicseriborsós krokettel ( ennek is írom majd a receptjét ) és mártással, no meg friss salátával ettük :o)


4 személy részére


Forrás: Viva! Very veggie Christmas & Veganvillage


Kapcsolódó poszt: Karácsonyi vegamenü I. - leves



2 megjegyzés:

  1. Boldog új évet! Fincsi a pari, nagyon köszönjük! Egy talit összehozhatnánk.szép napokat

    VálaszTörlés
  2. Szia Kata, Boldog Új Évet! Tőled függetlenül én is szejtántekercset készítettem Karácsonykor (pedig ha idekukkantok korábban, nem bénázok annyit), csak még nem tettem fel a receptet :)

    VálaszTörlés