2009. január 3., szombat

Karácsonyi vegamenü III. - főétel / b.

Igaz, ezek a szejtántekercsek nem szentestére készültek, de akár készülhettek is volna … én alaposan előkészítve, másnap szerettem volna magammal vinni a Szüleim karácsonyi ebédjére, hogy nekem is legyen mit ennem, a sok lazacos, kacsás, libás finomság helyett ;o)

Több visszajelzést is kaptam az elmúlt időszakban, melyekből kiderült, a szejtántekercs ek sokunk fantáziáját mozgatták meg. Kíváncsi leszek a többiek receptjére, főleg arra a részre, hogy hogyan készítették el a lapokat ( minél vékonyabbra ugye ), mert én pl. ezúttal nem főztem meg a szejtánt, csak sütöttem, 2x. Ha normál esetben csinálok itthon porból szejtánt, akkor dobálom a fazékba a gombócokat. Na, szóval, meséljetek majd Ti is, íme az én variációm:



Vegán krémsajtos zöldségekkel töltött szejtántekercsek


Legyen a kezed ügyében:


A szejtánlapokhoz:

2 csésze szejtánpor

¼ csésze sörélesztőpehely

½ teáskanál tengeri só

2 + 1/3 csésze alaplé ( bioleves por feloldva forró vízben )


Töltelékhez:

½ piros színű paprika

2 fej hagyma

fél padlizsán

½ gumó édeskömény

4 szem gomba ( ha nem eszel gombát használj több padlizsánt )

1 kis szelet teljes őrlésű kenyér felkockázva

2/3 doboz krémsajt ( = Sheese 22,5 dkg natúr krémsajtja, lásd itt )

sok friss petrezselyem

kevés olaj vagy pálmazsír


Így használd a hozzávalókat:

A szejtánport, az élesztőt és a sót keverd el egy tálban, majd öntsd rá az alaplevet és kezdj gyors munkába. A cél az, hogy egy négy egyforma darabra vágható, vékony (!!!!) lapot kapj, minél kevesebb lyukkal a közepén. Nos, nekem sem sikerült maradéktalanul abszolválni a feladatot, bár nagyon igyekeztem ;o) A négy darab egyforma, ha nehezen is, de összejött, a vékony, olyan kvázi vékony lett ( sodrófát is bevetettem! ), s néhány helyen át tudtam kukucskálni a lapocskákon :o)) Azt hiszem, legközelebb picit kevesebb vízzel fogom csinálni...



Csíkos serpenyőt tettem a tűzre és amikor már jó forró volt, kevés olajon, mindkét oldalukat megsütöttem a szejtánlapoknak. Nyugodtan használhatsz sima serpenyőt is, az is alkalmas a feladatra, csak a csíkok csinosabbá teszik. Ha megsült egy lap, mindig befedtem a kupacot egy darab alufóliával, hogy a gőzben tovább puhuljanak!




A töltelékhez pirítsd meg a pálmazsíron a felaprított hagymát, majd a többi zöldséget és a kenyérkockákat is és a végén keverd hozzá a vegán krémsajtot és a petrezselymet. Őszintén szólva simán elhagyható a sajt, ennek a natúrnak is meglehetősen markáns íze van, amit nem mindenki kedvel, de ha szereted és éppen akad a hűtődben, használd nyugodtan.



A kiterített és kissé lehűlt lapokon egyenletesen eloszlattam a tölteléket, nem túl vastagon, hogy azért tudjak majd vele dolgozni. A szorosan feltekert lapokat én hústűvel tűztem meg, de sok egyéb ötletet is láttam már, akár cérnával, hálóval is meg lehet oldani a dolgot.




175 fokosra előmelegített sütőben kb. 40 percig süsd a tepsire helyezett, olívaolajjal alaposan megkenegetett tekercseket. Félidőben pedig fordítsd meg őket, hogy minden oldaluk kellően meg tudjon sülni.

Szerintem ehhez is, mint a korábbi kesu – sülthöz passzol a krumplipüré és a gravy mártás, nekem anyukám hagymás krumplija és zöldsalátája került hozzá, meg este egy kis rizs.


4 személy részére


Forrás: Vegan yum yum


Kapcsolódó posztok: Vegamenü I. & Vegamenü II /a.

2 megjegyzés:

  1. el nem tudom képzelni hogy nyújtottad ki ilyen frankón:( nekem nem sikerült, fiincsi lett, de tök mára használtam:D pedig ilyesmi volt a terv...

    VálaszTörlés
  2. Na,akkor csak megvalósult!:-) Ezek szerint jól sejtettem, hogy nem olyan egyszerű történet ez a lapformázás.:-( Az állaga megsütve milyen volt? Olyan szejtánszokásos rágós-gumis?:-)

    VálaszTörlés