2008. március 14., péntek

Rakott krumpli gombával

Általában elmondható, ha úgy alakul az életünk, hogy napokig nem eszünk rendes kaját, hihetetlen mód elkezdek vágyakozni valami „normális”, valami ehető után. Most is így voltam.

A tegnapi buliban nagyon finom kaják voltak, de azért azok már nem a mi jelenlegi ízlésvilágunkat tükrözték. Anyósom majonézes krumplisalátáját mindenki imádta, az én tonhalas kukoricám is finom volt, a Quiche lorraine – k is csábítóan illatoztak az asztalon, meg a szendvicsek is stb. stb., de ezek a főként fehérlisztes ételek üresek. Tudjátok hogy értem?!

A meghívottakkal viszont nem akartam kitolni, toleráns emberek, de mégsem várhattam el Tőlük, hogy a mi reformos / vegás ételeinket kelljen próbálgatniuk, főleg, hogy kényes ízlésű gyerkőcök is falatozgattak a szüleikkel … Nagy dilemma volt! De azért a süti fronton magamat adtam, nagyon finom muffinokat sütöttem teljes kiőrlésű tönkölyből ill. graham lisztből ( szerintem észre sem vették ;o) és a szülinapi répatorta is "kóser" volt!

Ma estére jutottam el odáig, hogy hiába nassolgattam a tegnapi maradékokat és a szó igazi értelmében nem voltam éhes, mégis kínzott az éhség, mert valami rendeset szerettem volna enni. Volt egy órácskám elkészíteni a vacsorát, a zöldborsólevesnek és az alábbi rakott ételnek mind nagyon örültünk! :o)




Rakott krumpli gombával ( sk. )


Legyen a kezed ügyében:

50 dkg héjában főtt krumpli felkarikázva

60 dkg gomba

30 dkg paprikás tofu

10 dkg medvehagyma

2,5 dl zabtejszín

10 dkg gabonakolbász ( nálam most rizses volt )

2 szem paradicsom

8 dkg növényi sajt ( Cheesly )

kevés olaj


Így használd a hozzávalókat:

Az olajon pirítsd meg a felszeletelt gombát, ha elfőtte az összes levét, add hozzá a felcsíkozott medvehagymát, az apró kockákra vágott tofut, forgasd össze, sózd, borsozd, majd öntsd rá a tejszínt és forrald össze.

A krumpli karikákat pakold egy jénai tálba, picit meg is sózhatod, borítsd rá a gombás keveréket, simítsd el rajta a gabonakolbászt, díszítsd a paradicsom karikákkal és már tolhatod is a sütőbe ( 180 fok ). Én 20 perc után reszeltem rá a növényi sajtot, mert nem szeretem „kiszárítani”, s így csupán 5 percig grilleztem.



Nagyon finom lett, mi egy kis savanyú káposztát is ettünk hozzá.


Forrás: saját recept


3 megjegyzés:

  1. Hatalmas sikert aratott! Igaz, muszáj volt rajta kicsit változtatni, mert nem volt tejszín, csak tejföl, madvehagyma helyett lilahagyma, és gabonakolbi is csak egy fél szál volt, de még így is nagyon fincsi lett. Köszi!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon örülök, hogy ennyire bejött Nektek!! :o) S akkor ezek szerint már nincs tejmentes diéta, rendbejött Timó? Remélem, egyébként is jól vagytok!

    VálaszTörlés
  3. Nem mondom, hogy rendbejött, hisz amióta eszik tejet, azóta kicsit szárazabb a bőre, de most nem izgat...

    (A maradékon, mert maradt EGY adag, összevesztek másnap.)

    VálaszTörlés