2009. február 20., péntek

Vegán "sajtos" párnák

A tegnapi reggel is úgy indult, mint néhány nappal korábban az a másik korán kelős … most éppen a kisebbik lányom betegeskedik és ebből kifolyólag vacakul alszik, aminek folyománya a koránkelés, az egész családnak.

Szóval, ismét a konyhában álltam hajnalok hajnalán és próbáltam a rendelésnek megfelelően valami sós sütit kreálni az ovis farsangi bulira.,a nagyobbik csemetének. Bevallom őszintén, hagyományos finomságot csináltam az ottani gyerkőcöknek, mert nem gondolom, hogy vevők lennének az én barna dolgaimra :P Előkaptam az ezer éve a fagyasztómban pihenő bolti, leveles tészta csomagot, amit még előző este kiolvasztottam és csináltam gyorsan egy kis sajtos rágcsát a sok hercegnőnek és kalóznak. Isteni illata volt, ezért menet közben jött az ihlet, hogy ilyet akár csinálhatnék magunknak is, persze nem a fehér tésztából, hanem az én barnámból, meg most éppen Cheezly is akad a hűtőben … uccu neki, kipróbáltam és irtó finom lett!!!! Íme egy újabb variáció leveles tészta ügyben :o)

Korábban készült már krémes, rétes, kölestúrós batyu is.



Sajtos párnák ( sk. )


Legyen a kezed ügyében:

40 dkg friss vagy lefagyasztott és kiengedett leveles tészta

4 – 5 dkg ( nem mértem ) növényi sajt ( nálam most Cheezly mozzarella )

kevés szezámmag a tetejére

esetleg egy csipet só a csomagokba ...



Egyszerű az egész, mint a pofon. Melegítsd elő a sütőt 200 fokosra. Nyújtsd ki a tésztát lisztezett deszkán vékonyra, oszd éles késsel egyforma téglalapokra, s mindegyik közepére tégy egy kis kupac reszelt sajtot. Vizes ecsettel kenegesd meg a széleket, hogy jól ragadjanak és készíts egyesével kis párnákat / csomagokat belőlük. Sütés előtt célszerű egy pici vízzel a tetejüket is megkenni, majd megszórni szezámmaggal.

Sütőpapíros tepsire téve, kb. 10 perc alatt készülnek el.


20 db lett belőle.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése