2008. május 11., vasárnap

Epres - tofus zabpelyhes lepény

Na, ez így egy kicsit sok címnek, de hűen leírja mit tartalmaz. Sosem voltam nagy barátja a tofus sütiknek, rémlenek korábbi, nem túl jól sikerült próbálkozások, de most mégis nekifogtam egy ilyen megsütésének és nem bántam meg. „Túrós” süteményre vágytam, meg gyümölcsösre ( na, ez se sűrűn kerül a mi tányérunkra :o) és ez lett belőle:





Epres – tofus zabpelyhes lepény ( sk. )


Legyen a kezed ügyében:

20 dkg zabpehely

½ liter meleg növényi tej ( pl.: rizs )

30 dkg ( = 1 csomag ) tofu – a hagyományos, natúr fajta

10 dkg méz ( avagy ízlés szerint, nekünk pont jó volt így )

1 teáskanál vaníliakivonat

½ citrom leve

15 dkg eper


Így használd a hozzávalókat:

A zabpelyhet öntsd nyakon a meleg tejjel és hagyd, hogy jól beszívja a folyadékot. Közben villával alaposan törd össze a tofut, édesítsd, és fűszerezd a vaníliával és a citromlével. Végül vágd kisebb darabokra az eperszemeket és keverd a tofuhoz.


Simítsd egy tortaforma aljába a zabpelyhes alapot, erre kend az epres – tofus masszát.


Előmelegített sütőben, 180 fokon 30 perc alatt sül meg.


Forrás: a torta alap ötlete innét származik.


4 megjegyzés:

  1. mmm..ha minden igaz, ma lesz zabpehely a kamránkban (nem a rossz emlékű boltból:)) és KIPRÓBÁLOM! Köszi!! Épp valami ilyesfajta dologra vágytunk!

    VálaszTörlés
  2. Naaa, kíváncsi vagyok Nektek bejön -e! Az én nagylányom csak másnap volt hajlandó megkóstolni, de akkor Neki is nagyon bejött, mi többiek már első nap is boldogan faltuk ;o)

    VálaszTörlés
  3. Finom!!! ..és a lányok is "el tudják készíteni" "egy kis" szülői segítséggel!!
    Érdekes, tényleg jobb az íze, ha már egy kicsit "állt", fél nap múltán sokkal érettebb, édesebb volt.
    Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  4. Nekem már az elején is édes volt, de ez valószínűleg annak köszönhető, hogy kb.1 hónapja nem ettem cukrot :o) Örülök, hogy ízlett!!

    VálaszTörlés