2008. május 13., kedd

Vegán mac & cheese

Nem emlékszem, hogy a gyerekeim valaha is visszautasítottak volna bármilyen tésztaételt, amit a tányérjukra pakoltam. Vagy Ti ismertek olyan 1 – 2 – 3 – 4 stb. évest, aki nem szereti a pastat?! Na, ugye, hogy nem :o))

Ez a variáció egyébként az amerikai kislányok és kisfiúk nagy kedvence, természetesen kicsit módosítottam a recepten, hogy tejtermék ne kerüljön bele, de továbbra is egyszerűen elkészíthető és finom maradjon. Nekünk kifejezetten ízlett!




Vega Mac & Cheese ( sk. )


Legyen a kezed ügyében:

10 dkg növényi margarin

5 dkg liszt ( fele tönköly + fele kukorica )

1 csésze növényi tej

1 csésze növényi tejszín

2 evőkanál hamis parmezán vagy szimplán 2 ek. sörélesztőpehely

5 dkg cheezly ( nálam most „added bacon style” )

2 teáskanál mustár

tengeri só, bors


50 dkg tojásmentes, durumtészta


Így használd a hozzávalókat:

A margarint felmelegítem, rászórom a kétféle lisztet és a hamis parmezánt, folyamatos keverés mellett pirítom kb. 1,5 percig, ekkor felöntöm a tejjel és a tejszínnel. Továbbra is szorgosan kavargatom, majd ha már elérte a kellő sűrűséget, belekanalazom a mustárt, reszelem a cheesly -t, végül készre fűszerezem.


Az időközben kifőzött tészta főzővizéből még egy nagy merőkanálnyit felhasználok és a „sajtszószba” forgatom a leszűrt tésztát. Mi nagy adag salátával ettük.


4 - 5 személy részére


6 megjegyzés:

  1. Na, most csupa olyan receptet írsz,ami mintha kifejezetten nekünk szólna :)
    Mindkét lányom tésztaőrült..én pedig állandóan azon agyalok, mit is kellene és hogyan is..köszi :)

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy kedvetekre vannak a mostani receptek! ;o)

    VálaszTörlés
  3. Elkészítettem:), nálunk a szombat a tésztanap, és tegnap leltem a receptedet, ma bevásároltunk hozzá, és mondhatom remek lett!!! Kicsit megbolondítottam fokhagymábal, és én gyúrtam hozzá frissen őrölt tönkölybúzából a tésztát, így nem penne, hanem szélesmetélt lett, de remek, remek, remek:D, elfogyott!!!
    Köszi a tippet
    Szilda
    (most nyeltem le az utolsó falatot)

    VálaszTörlés
  4. Szilda!
    Nagyon örülök, hogy kipróbáltátok és Nektek is ízlett!! A fokhagyma ötlet tetszik! :o)Friss tésztával biztosan nagyon jó volt!!

    VálaszTörlés
  5. regen raktad fel ezt a receptet, de en csak most jutottam hozza, hogy megcsinaljam.
    rekord-ido alatt meglett (20 perc, es az asztalon volt a kaja) ES MENNYEI LETT!
    Koszi a receptet! :)
    Etus

    VálaszTörlés
  6. Szia Etus!

    Köszi a visszajelzést és örülök, hogy Nektek is ízlett! :)

    Kata

    VálaszTörlés