2008. május 12., hétfő

Paradicsomos polenta spárgával

Sokáig azt hittem, tudok polentát csinálni és készítettem is, mert hát a polenta jó, akkor is, ha nem olyan „fantasztikus”, mint amilyennek mások írják … pár hete azonban új recept szerint került a tányérunkra a polenta és egyet kell értsek minden rajongóval, mesés volt!!!!! Mamma csodás receptjét veganosítottam, a tetejére paradicsomos mártást kreáltam, melyre zöld spárgákat fektettem. Nem tudtunk betelni vele!!!!!




Paradicsomos polenta spárgával


Legyen a kezed ügyében:

egy korty olaj

10 cm póré

50 dkg gomba

1 doboz paradicsomkonzerv ( pl.: Mutti )

friss bazsalikom, tengeri só, bors


8 dl víz

4 dl növényi tej

20 dkg kukoricadara

2 evőkanál növényi margarin

só, bors, szerecsendió

5 dkg cheezly


50 dkg spárga 10 perc párolás

3 – 4 dkg reszelt cheezly

növényi margarin forgácsok


Így használd a hozzávalókat:

Az olajon párold meg a felkarikázott pórét, melyen pirítsd meg a felszeletelt gombát is. Öntsd nyakon a paradicsom szósszal, forrald össze, fűszerezd és ezzel meg is vagy.


Egy lábasban forrald fel a tejet és a vizet, add hozzá a margarint, fűszerezd ízlés szerint, majd folyamatos kevergetés mellett öntsd bele a kukoricadarát. Fontos, hogy az elkövetkező kb. 20 perc során végig ott légy a fakanaladdal, mert nagyon könnyen leragad a dara! Ha ezzel megvagy, reszelj bele kb. 5 dkg cheesly -t.


A polentát öntsd egy vízzel kiöblített tepsibe, fakanállal simítsd le a tetejét, erre jöhet a paradicsomszósz, fektesd rá az időközben megpárolt spárgákat ( párolóedényben 10 perc ) és szórd meg a maradék növényi sajttal és margarin forgácsokkal.


180 fokosra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt sül meg.




4 - 6 személy részére

8 megjegyzés:

  1. Kata, nagyon ínycsiklandozó az összeállításod, tetszik:-), nem csodálom, ha ízlett a családnak!

    Több ismerősöm is csodálkozik, mit lehet szeretni a polentán, mire elmondásaikból kiderül, hogy eddig csak unalmasan, vízben főzve jutottak hozzá:-((

    VálaszTörlés
  2. Igazság szerint, én nagyon szeretem a vízben főtt puliszkát-polentát, rég a nagyim juhtúrós-tejfölös-szalonnás verziója nagyon bejött...de most, hogy a tejtermékeket igyekszem kerülni, nekem nagyon tetszik ez a pizzaszerű dolog, és ki is próbálom..bár a spárgát nem igazán tudom megszerettetni a családdal..:(

    VálaszTörlés
  3. Mamma, köszi :o)
    Noémi, spárga nélkül is ok, de azzal naggggyon finom :o) Te szereted?

    VálaszTörlés
  4. ez a recept isteni!!!!!!végre elkészítettem, és még a spárgát is megették a gyerekeim! köszi!

    VálaszTörlés
  5. Megint megleptél, ez a tejes megoldás nagyon jó.Én kapros, puliszka golyókat készítek körítésnek,párolt húsokhoz.A blogomba kép is van róla.

    VálaszTörlés
  6. Isteni lett! Bár a puliszka nekem túl híg maradt, szinte tejbegrízszerű sütés után is. Vagy kevesebb folyadékot teszek bele a jövőben, vagy sokkal tovább kell főzni. Magamat ismerve az első opciót fogom választani.
    Annyira sajnálom, hogy mindjárt vége a spárgaszezonnak....

    VálaszTörlés
  7. Nagyon örülök, hogy ízlett :o) Ha már ennyit kerested! Valóban sokáig kell főzni, vagy spórolni a folyadékkal, megértelek, ha ez utóbbit választod :o)
    Nálunk is spárga van spárgával, a férjem arcát elnézve ma este azonban már úgy láttam, Neki már vége a szezonnak :o)))

    VálaszTörlés