2008. május 25., vasárnap

Karobpuding forró eperszósszal

Gyors, egyszerű és nagyon finom. A lányaimnak is ízlett, pedig félnek az újdonságoktól ( emlékeim szerint korábban még nem kóstoltak pudingot ), de ma bátrak voltak ;o)





Karobpuding forró eperszósszal ( sk. )


Legyen a kezed ügyében:

40 gramm kukoricakeményítő

3 evőkanál karobpor

0,5 liter rizstej

2 evőkanál méz


30 dkg eper

1 evőkanál méz


Így használd a hozzávalókat:

Végy ki a hideg tejből 5 – 6 kanállal, ebben keverd csomómentesre a keményítőt, a karob port és végül a mézet. Közben forrald fel a maradék tejet, s ha már gőzölög, vedd le a tűzről. Habverővel állj készenlétben, szépen csorgasd bele a forró tejbe a keményítős keveréket és villámgyorsan kutyuld össze. Nekem pillanatok alatt besűrűsödött a puding, de az sem baj, ha egy – két percre visszarakod a tűzre, hogy ott álljon össze. Hideg vízzel kiöblített tálkákba öntöttem a masszát és hűtőben pihentettem tálalásig.


A megtisztított és feldarabolt epret egy evőkanál mézzel feltettem főni, kb. 10 percig rotyogtattam, hogy jó sűrű legyen, s ezt adtam kíséretnek a pudingok mellé.


Ui.: A pudingom egy kicsit lágy lett, ami valószínűleg a méznek volt köszönhető, ha jobban szereted, tégy bele cukrot, s akkor biztosan könnyedén kiszedhetőek a formákból.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése