2008. május 17., szombat

Padlizsános kölesfasírt

Amióta elkészítettem az első házi zöldségfasírtomat nem is volt arra példa, hogy a kamrám polcain sorakozó, zacskós variációkhoz nyúljak. Pedig nem rosszak azok sem ( Natura termékek ), de ha van plusz 10 perce az embernek, na jó, néha plusz 15, akkor feltétlen megérik a pepecselést.

Íme, egy újabb változat rozs ( csütörtök ) vagy köles ( = szerda ) napra :o)




Padlizsános kölesfasírt


Legyen a kezed ügyében:

1,5 csésze rozspehely

1 csésze főtt köles

1 közepes padlizsán kockára vágva + 1 fej hagymával megpirítva

1 csésze zsemlemorzsa

só, paprika, bors, bazsalikom, oreganó, 1 evőkanál olaj


Így használd a hozzávalókat:

A hozzávalókat keverd össze egy tálban és önts rá annyi meleg vizet, amennyi éppen ellepi. Néhány perc eltelte után keverd át a masszát, fűszerezd meg bátran, majd sütőpapíros tepsire tégy belőle „gombócokat”. Előmelegített sütőben, kb. 180 fokon, fél óráig kell sülniük. Az eredeti receptben nincs benne a padlizsán, de nekünk nagyon ízlett így, passzolt a zöldborsó főzelékhez.


Forrás: Vegweb


4 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jól hangzik és azt gondolom, hogy a padlizsánt lehet valamivel helyettesíteni és akkor lehet bele változatosságot vinni. Pont ilyen valamiket keresgélek most a holnapi ovis kiránduláshoz... Köszi...

    VálaszTörlés
  2. Szia Merci!
    Persze, más zöldséggel is jó lehet ez a fasírt, bár én ( már Apa is :o) padlizsán rajongók vagyunk, úgyhogy ez nálunk nem kérdés :o))

    VálaszTörlés
  3. Mostanában tényleg "nekünk" írod a recepteket, padlizsánfasírtra fájt a fogam, csak nem tudtam, hogyan is kellene..:o))

    VálaszTörlés
  4. Kata!Megcsináltam és jól megettem.Nagyon finom!Csak a padlizsánt kicseréltem benne répára.

    VálaszTörlés