2008. május 27., kedd

Fekete olajbogyós tapenade

Unjuk már az összes kencét, amit a kenyerünkre szoktunk kenni, de azt hiszem, ezt már mondtam :o) A baj továbbra is az utánozhatatlan Alnaturás pástétom csillagászati ára, de addig is, míg azoknak rájövök a receptjére, eszünk egy kis olajbogyós krémet. Finom, csak az olajjal vigyázzatok, apránként csorgasd a masszához, hogy időben meg tudj állni!




Fekete olajbogyós tapenade


Legyen a kezed ügyében:

30 dkg magozott fekete olajbogyó

2 evőkanál kapribogyó

1 gerezd fokhagyma

2 evőkanál frissen facsart citromlé

1 evőkanál friss, aprított petrezselyemlevél

kb. 0,5 dl olívaolaj ( apránként adagold )


Így használd a hozzávalókat:

Az olaj felével mindent bele a tumixba, dolgozz vele kicsit, majd ízlés szerint mehet hozzá a többi olaj és kész. Állnia sem sokat kell, akár így frissen is fogyasztható és tapasztalatom szerint napokig eláll a hűtőben!


Forrás: RecipeZaar


3 megjegyzés:

  1. Én meg úgy tapasztaltam, hogy max. egy napig áll el a hűtőben ;-)
    Aztán megesszük.
    Még soha nem tettem bele petrezselymet, de jó ötletnek tűnik, sőt, erről eszembe juttattad a koriande levelet is.

    VálaszTörlés
  2. Imádom ezt az olivabogyós kencét! Korábban mindig hozattam tesómmal eredeti olasz gyártmányt - de azóta már magam készítem (petrezselyem nélkül). Az olivaolaj mondjuk inkább a végén fontos, hogy egy vékony réteg légmentesen lezárja a kencét - így tényleg nem romlik meg. Egyébként nagyon finom aszalt gyümölcsökhöz is ;)

    VálaszTörlés
  3. Eszter: a koriander is jó ötlet, legközelebb ki is próbálom! ;o)

    Beatbull: én sajnos, vagy nem sajnos, a gyümölcsöt csak magában eszem, nagy ritkán sütiben, de biztos finom úgy, ahogy mondod :o)

    VálaszTörlés