2008. május 4., vasárnap

A sok gabona után ...

Ez egy hosszú hét és hosszú mese volt, remélem volt, akit érdekelt a gabonatéma, rajtam kívül :o)) Igazság szerint jól is időzítettem ezeket a bejegyzéseket, mert a héten valahogy sem időm, sem ihletem nem volt a konyhai tevékenységekhez. Persze azért kapott enni a családom, csak valahogy minden olyan egyszerű és gyorsított formában került a tányérjaikra … hja, van ilyen!
Ettől függetlenül akad néhány új recept a tarsolyomban, mert a korábbi hetekről még van egy kis elmaradásom, úgyhogy hamarosan jön is pár finomság.

Apropó, finomságok, édességek, mivel újra átrágtam magam W. Dufty: Cukor Blues c. könyvén ismét elkapott a lendület és semmi cukrosat nem vagyok hajlandó megenni ( ezt évente eljátszom kb. két alkalommal ), ezt valószínűleg Ti is látjátok majd a recepteket olvasva. Igyekszem mézet és az újonnan felfedezett ( mármint általam ) rizsszirupot használni, amivel csak egy baj van … kétszer annyiba kerül, mint a méz … na, mindegy, szóval, vannak változások :o) A könyvet pedig ajánlom mindenkinek, aki még nem olvasta! Döbbenetes élmény lesz, azt garantálom! Az első olvasás olyan hatással volt ránk, hogy kb. 3 évig egyáltalán nem fogyasztottunk cukrot a férjemmel és milyen jól éreztük magunkat tőle!!! A cél ismét ez lenne, remélem sikerül!


Szép anyák napját mindenkinek!!! :o)

10 megjegyzés:

  1. Én érdeklődéssel olvastam esténként a napi gabonáról az érdekességeket. És köszönöm, hogy ennyiszer megemlegetted a receptjeimet :)
    Most eléggé mélyponton vagyok én is a konyhai lelkesedést illetően, de remélem, ettől már csak jobb lehet...

    VálaszTörlés
  2. köszi a gabonás összefoglalót még egyszer! Szoktál juharszirupot használni? Milyennek tartod? Én sütikben nem próbáltam még, de olvastam róla jókat!

    VálaszTörlés
  3. ..és boldog Anyák Napját!!! :)

    VálaszTörlés
  4. Dulmina!
    Köszi, hogy ennyi megemlíthető recepted van ;o) Kitartás, hamarosan megjön a kedved is a főzéshez, ne félj!

    Noémi!
    Nagyon szeretem a juharszirupot és teljesen rendben van szerintem, hisz természetes cucc, bár az ára ennek is lehetne egy kicsit barátságosabb :o) Én korábban egy palacsinta tésztájába kevertem pl bele, nagyon feldobta!!
    Neked is boldog Anyák hetét! ;o)

    VálaszTörlés
  5. :)) Köszi!! A fagyihoz nagy kedvet csináltál, bár fagyigépem sajna nincs..a banános-gyümis verziót mi is esszük, és nagyon fini!!
    Néhány napja voltam egy itteni bioboltban, és rábukkantam egy nagyon egyszerűen elkészíthető fagyira, vagy inkább jégkrémre- egy egész banán volt csokimázba mártva, és úgy lefagyasztva. (ja, és előzőleg hurkapálcikát szúrtak bele:))
    Vettem, ettem, fini volt, legközelebb megpróbálok saját készítésűt eszegetni. Ajánlom figyelmedbe, ha van jó csokimáz-recepted!

    VálaszTörlés
  6. ..no és mi a helyzet a kukoricasziruppal? Amerikában ez az első számú mumus..Nem tudom, hogyan készül, ebből kifolyólag azt sem, hogy mennyire egészséges..azt viszont igen, hogy az amik első számú bűnösnek kiáltják ki az elhízás miatt.
    Szerencsés vagyok, mert itt egy ideig élvezhetem még a juharszirup baráti árát :)

    VálaszTörlés
  7. Ez a banános - csokis cucc finom lehetett, ki kéne próbálni! ;o)

    Hát, a cukor az sajnos cukor csak egyszer ilyen formában kapjuk, másszor olyanban. Gyanítom szegény kukoricával főként az a baj, hogy mindenben benne van ( ahogy olvastam ) és így persze, hogy mindenki sokat fogyaszt belőle. Főleg, akik nem nézik meg mit is tesznek a bevásárolókosarukba.

    Itt van két rövid írás mind a kukorica, mind a rizs szirup tulajdonságairól.

    Kukorica szirup http://href.hu/x/5kpy
    Rizs szirup http://href.hu/x/5kq0

    És jó Neked, hogy olcsóbban kapod a juharszirupot!! :o)

    VálaszTörlés
  8. köszi az olvasmányt!
    Sajna itt minden cukorféleségből nagyon sokat fogyasztanak, sőt, tulajdonképpen mindenben van cukor..ez alól a juharszirup sem kivétel, több liternyit locsolnak a palacsintára belőle ..
    Érdekelne a Cukor blues c.könyv, amit említettél, cukortémában nagyon kezdő vagyok..egy viszont biztos: édesszájú vagyok :( Leginkább mézes-édes..na jó, csokis is..:)

    VálaszTörlés
  9. Az édesszájúság nem is látszik Rajtad, mázlista :P
    Vedd meg a könyvet feltétlenül, nagyon érdekes! Tuti át fogsz értékelni pár dolgot,főleg, hogy anyuka vagy ... http://href.hu/x/5kvw

    VálaszTörlés
  10. köszi az ötletet! Ami azt illeti, a lányoknak nem szoktam cukros dolgokat adni,a kezdetektől- ha sütizünk, akkor is mézeset..de azért én khm..elcsábulok néha éjszaka a kamra rejtekében:)
    Tudod, tudom, hogy egészségtelen, de mégis..fáradtság, 4,5 éve tartó szoptatás, mittomén..lecsusszan egy-két csoki..többnyire organic, de akkor is..cukros :)

    VálaszTörlés