2008. január 17., csütörtök

Amerikai stílusú csokis keksz

Múlt hétvégén süthetnékem volt, aminek kis családom minden tagja nagyon örült. Én meg boldog vigyorral a fejemen néztem Őket, ahogy tömték magukba a több napig is eltartható kekszféléket ... mondanom sem kell, nem volt sokáig szükség a fémdobozaimra.

Korábban nem kísérleteztem még ilyen csokis csodákkal, de most összeolvastam mindenféle receptet és kitaláltam a magam verzióját, tojásmentes változatban, ami egy picit puhább összhatású, mint eredeti, amerikai testvérei.




Amerikai stílusú csokis keksz ( sk. )


Legyen a kezed ügyében:

26 dkg liszt ( fele teljesőrlésű, fele fehér )

2 teáskanál sütőpor

fél teáskanál só

7 dkg étcsoki ( sima táblás csokim volt csak, ez is megteszi, de legközelebbre szerzek csokicseppet )

10 dkg fehér nádcukor

10 dkg növényi margarin

1 teáskanál vaníliakivonat

1 dl rizstej


Így használd a hozzávalókat:

Melegítsd elő a sütődet 180 fokra. Egy tálban keverd össze a növényi margarint a cukorral, majd a tejjel, közben hozzáadhatod a vaníliát és az apróra vágott csokit is. Apránként adagold hozzá a sütőporral és sóval elkevert liszteket, vigyázz, ne dolgozd túl a tésztát.

Evőkanál segítségével mérd ki az adagokat és a tenyeredben formálj gombócokat a masszából, melyeket lelapítasz a sütőpapírral bélelt tepsin. Nekem húsz darab lett ebből a mennyiségből és kb. 10 perc alatt sültek meg. Óvatosan bánj a kekszekkel, ekkor még igen sérülékenyek, legjobb, ha hagyod, hogy a tepsin hűljenek ki.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése