2008. január 11., péntek

Csokis csoki

November hónapban is volt szerencsém részt venni egy főzőtanfolyamon, méghozzá olyanon, ahol nem csupán passzív szemlélőként lehettem jelen, hanem aktív fakanálforgatóként is. Nagyon élveztem! Francia finomságokkal ismerkedtünk meg, s feladva elveimet ( lásd: társítás ), ezt a csokitortát már magam is megsütöttem azóta. Persze ki ne tenne kivételt, ha össznépi szülinapozás ( kisebbik lányom, jómagam s a Keresztapuka ünnepelte magát ) forgott éppen fenn? Ezért is láthattok most rendhagyó fotót a sütiről, meg khm, rólunk … bár, ott éppen a nagyobbik csemetém látható, amint nagyon segít fújni.





Dupla csokis élvezet ( eredeti Chefparade – recept )


Legyen a kezed ügyében:


A tortához:


25 dkg puha vaj

25 dkg barna cukor
6 dkg étcsokoládé
4 egész tojás
6 dkg őrölt mandula (vagy mogyoró)
20 dkg liszt
1 kiskanál sütőpor


A bevonathoz:


20 dkg porcukor

3 dkg puha vaj
1 dl forró tej
4 dkg kakaópor
kevés fehér + étcsokoládé reszelve ( nálam ez mandula - forgács volt )


Így használd a hozzávalókat:


Melegítsd elő a sütőt 180 fokra és vajazz ki egy tortaformát.

Robotgép segítségével keverd a vajat és a cukrot krémesre ( hú, nekem az első alkalommal nem volt éppen ilyen alkalmatosság kéznél .. khm, a karom leszakadt, mire végeztem ), a csokoládét gőzfürdő felett olvaszd meg.

A tojásokat egyesével keverd a vajas cukros masszához, majd öntsd hozzá az olvasztott csokit, végül a darált mandulát. A sütőporral elkevert lisztet forgasd bele a csokis keverékbe, majd öntsd a tortaformába és kb. félóráig ( tűpróbáig ) süsd!

A mázhoz keverd ki a vajat a porcukorral, egy másik tálba öntsd a tejet a kakaóporra és kutyuld, míg fel nem oldódik, s végül mixeld össze a vajas cukorral.

A kihűlt tortát vond be a mázzal, díszítsd kedved szerint ( én mandulaforgáccsal szórtam meg ) és fogyasztásig tárold a hűtőben …

Vigyázz, nagyon finom!!!


3 megjegyzés:

  1. Ezt kérem a szülinapomra.
    Nov. 17. Csak, hogy be tud programozni a telefononba az emlékeztetőt... :))

    VálaszTörlés
  2. S melyik év? Mert akkor szinte napra pontosan van köztünk ? év. ( Én nov. 15. :o)

    VálaszTörlés