2008. április 3., csütörtök

Bácskai árpás szejtán ( rizses hús helyett )

Az én apám vízimolnár?

Mit őröl a vízimolnár?

Őröl árpát, őröl búzát.

Kukoricát, kukoricát.”


A fenti kis mondóka lányaim egyik kedvence a zenebölcsiből. S hogy mi köze mindennek a tegnapelőtti ebédünkhöz? Árpa nap volt, ezért erre a gabonára kellett valami receptet találnom.




Bácskai árpás szejtán ( rizses hús helyett )


Legyen a kezed ügyében:

30 dkg előző este beáztatott árpa, puhára főzve egy hagyma társaságában

1 vöröshagyma

2 gerezd fokhagyma

2 zöldpaprika

1 nagy paradicsom konzerv ( pl. Aranyfácán )

20 dkg zöldborsó

20 dkg szejtán

kömény, majoránna, pirospaprika, bors, tengeri só, olaj


Így használd a hozzávalókat:

A hagymát az olajon megpirítom, rádobom az apróra vágott zöldpaprikát, majd a zöldborsót és megpárolom. Ha a borsó már majdnem puha, jöhet a szejtán, mely szintén kap néhány percet. Ha ezzel is megvagyunk, a paradicsomkonzerv kb. 2/3 – át is a lábasba küldjük, némi vízzel lazítjuk és kicsit összeforraljuk. A megfőzött árpát is tegyük hozzá, fűszerezzük a fenti felsorolásból nekünk tetszőkkel ( lehetőség szerint mindegyikből tegyél bele egy keveset ) és gyakorlatilag kész is vagyunk.


Forrás: a kiindulási pont a Gabonaételek c. könyvben található

7 megjegyzés:

  1. zt tudod ugye, hogy amit idéztél, az a Bors néniből van? Bors néni mesél a gyerekkoráról. Nálunk is nagy kedvenc a könyv és a mesejáték is, a dalait kívülről fújjuk.

    Írnál vagy linkelnél erről, hogy hogyan van ez a minden napra egy gabona? Vagy már megtetted, csak lemaradtam?

    VálaszTörlés
  2. Bevallom, nem tudtam, hogy ez Bors néni. Mi még nem tartunk ott :o) Én meg régen voltam 3 - 4 - 5 éves :o)) De feltétlen utánanézek!

    A gabona dologról igyekszem anyagot találni és referálok!

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  4. jajj, a link kimaradt:
    http://www.pagony.hu/index.php?page=20&option=product&id=7943&ac=7943&rn=2

    VálaszTörlés
  5. Nagyon kedves vagy, hogy ennyi infóval látsz el. Én is megnéztem a Pagonyban és láttam, hogy jelenleg nem kapható. Megnézem majd a Booline - t is, mert felcsigáztál :o)
    A többiről váltsunk egy mail - t, ha megkérhetlek írj a citromail - es címre. Köszi!

    VálaszTörlés
  6. Megcsináltam én is (mondjuk én egyben a Gabonaételes könyvből), és hát nálunk sajna nem aratott nagy sikert...:-( Egyik hiba volt részemről a sztem baromira nem eltalált ízesítés - de ez mondjuk nálam általános gyakorlatlanságból fakadó hiba -, a másik hogy nem engedtem az intuíciómank, és kihagytam a paradicsomkonzervet...:-( Pedig nagyon kellett volna bele! Férjem a szejtánkockákra csak annyit mondott, "hogyha azt súgtad volna nyers csigát eszünk, elhinném":-)))

    VálaszTörlés
  7. Óó, igazán sajnálom, nekünk tényleg bejött, bár a paradicsom az nagyon kellett volna bele!
    ( Tetszik a férjed hasonlata :o)))

    VálaszTörlés