2008. április 21., hétfő

Mini tönköly bagel ( teljes őrlésű )

Szeretem a vasárnapokat, hisz végre ( nagy valószínűséggel ) együtt a család és lehet finomakat főzni és persze a végén jókat enni. Mivel ez a nap a búzáé, a menün nagy eséllyel szerepelhet palacsinta, kelttészta, sós tésztaétel, pizza, valamilyen finom rakottas gabonakolbásszal vagy bulgur köretként vagy esetleg kenyér vagy kifli. De még jobb, ha bagel.




Mini tönköly bagel


Legyen a kezed ügyében:

1 + ¼ csésze forró víz

2 evőkanál méz

1 evőkanál tengeri só

1 csomag szárított élesztő ( 10 gr. )

¼ csésze langyos víz

4 csésze teljes kiőrlésű tönköly liszt

len – és szezámmag


Így használd a hozzávalókat:

A felforralt vízben keverd el a mézet és a sót. Egy kis tálkában pedig futtasd fel az élesztőt a langyos vízben. Ha a mézes víz már kézmelegre hűlt, keverd hozzá az élesztőt, majd apránként a lisztet. Jöhet a dagasztás, a cél egy nem ragadós tésztagombóc kell legyen, melyet az eredeti recept szerint 12 kisebb labdává kellett volna osztani, de nekem 16 sikeredett. Sebaj. Szóval a labdák közepét lisztes fakanálnyéllel kilyukasztottam és 30 percig békén hagytam. Persze letakartam őket, nehogy megfázzanak.





Közben a legnagyobb lábasomban vizet melegítettem, s mikor letelt a félóra és a víz már lobogott, beledobáltam a lyukas kis „fánkocskákat”. Első körben 4 – et, aztán láttam, hogy 6 – nak sem lesz baja. A lényeg, hogy 7 percig kell őket főzni, félidőben szűrőkanállal megfordítva ( 3.5 – 3.5 perc oldalanként tehát ).

Sütőpapíron elrendezgettem a lecsöpögtetett bagel – eket, megszórtam a magocskákkal és 190 fokos, előmelegített sütőben 30 perc alatt készre sütöttem őket.




Finom volt, bár annyira nem volt különleges, hogy az extra munkát megérje … de egyszer ezt is ki kellett próbálni! ;o) A New York Bagel félékre miért emlékszem úgy, hogy „jajdefinomak voltak”?! :o))


Ui.: 1 csésze = 250 ml


Forrás: CD Kitchen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése