2008. február 19., kedd

Gyors brokkolikrémleves

Tegnap is jól indult a napunk ... elaludtunk, ebből következett, hogy nem volt időm megfőzni az ebédet, mivel bokros teendőinkből kifolyólag szinte pont délre estünk csak haza … na jó, fél 12 – re … de hát a lányok nem maradhatnak „rendes” ebéd nélkül, gondoltam, így felcsaptam legújabb szakácskönyvemet, amiben mintha láttam volna egy finom levesreceptet. Pont olyat, ami ilyen helyzetben megoldást jelenthetne … és nem tévedtem, 30 perc múlva valóban tálalhattam az aprócska tányérokba a brokkolilevest! Nagy sikere(m) volt!


( Az arányokon egy kicsit változtattam, mert kevesebb brokkolim volt itthon, ráadásul sűrűbbre is kellett csinálnom a levest, hogy megkönnyítsem 15 hónapos lányom dolgát, aki természetesen semmiféle segítséget nem fogad el, már ami az evést illeti ;o )





Brokkolikrémleves


Legyen a kezed ügyében:

50 dkg brokkoli ( ez éppen egy csomag bár a receptben 60 dkg szerepel )

1 dl növényi tejszín ( és ennek megfelelően több tejszín is, 1,5 dl )

olaj ( vagy növényi margarin )

1 gerezd fokhagyma

borsikafű, só, petrezselyem, bio leveskocka


Így használd a hozzávalókat:

A brokkolit szedd rózsáira és az olajon vagy margarinon kicsit párold meg. Fűszerezd, majd engedd fel egy kevés vízzel és fedő alatt főzd meg a zöldséget. Ez nagyon gyorsan megvan, jöhet a botmixer, a tejszín, ha gondolod a petrezselymet is bele turmixolhatod. Forrald össze és már kész is vagy. Pirított zsemlekockával, füstölt tofucsíkokkal tálalhatod.


Forrás: Váradi Tibor: Gabonaételek a Nap ajándékai

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése