2008. február 12., kedd

Karobos keksz

Azt nem mondanám, hogy szakértője lettem a kekszeknek ( nem akarok nagyképű lenni :o), hisz még csak öt – hat félét próbáltam ki az utóbbi időben, de határozottan kijelenthetem, szereztem némi rutint és úgy éreztem, ideje összedobni egy saját verziót. Szerénytelenség nélkül állíthatom, ez az eddigi legjobban sikerült példány. Egy nap alatt elfogyott az egész ( ok, szomszédok is besegítettek ) és erre még nem volt példa!!!! Ráadásul csupa egészség minden morzsája, hisz tele van zabkorpával, teljes kiőrlésű tönkölyliszttel, zabpehellyel és kakaó helyett karob port használtam hozzá. A lányaimat sem nagyon kellett unszolni, hogy egyék!

A karobról itt találtok egy kis tudnivalót.





Karobos keksz ( sk. )


Legyen a kezed ügyében:


15 dkg növényi margarin ( pl. ilyen )

10 dkg barna cukor ( meg is darálhatod, ha úgy jobban szereted )

1 tojás helyett 1 evőkanál lenmag + 3 evőkanál víz

10 dkg zabkorpa

10 dkg zabpehely

10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt

3 evőkanál karob por

1 kiskanál szódabikarbóna

1 dl növényi tejszín

5 dkg beáztatott áfonya / mazsola vagy egyéb apró gyümölcs, természetesen áztató víz nélkül


Így használd a hozzávalókat:


Mi sem egyszerűbb ennél, melegítsd elő a sütőt 180 fokosra; a margarint krémesre kevered a cukorral, majd szépen sorban hozzáadsz minden egyebet, amit felsoroltam. Fogsz két tepsit, sütőpapírt teszel rájuk és egy teáskanál segítségével apránként kiadagolod a golyókat, tenyereddel lelapítod őket és már mehetnek is a helyükre. Kb. 10 perc alatt sülnek meg, de vigyázz, mert a karob miatt eleve sötét a színük, nehogy megégjenek!


Fémdobozban valószínűleg sokáig elállnának … :o)


4 megjegyzés:

  1. hát azért a növényi tejszín és a margarin nem biztos, hogy csupa egészség...

    VálaszTörlés
  2. A növényi tejszínnel mi a baj? A sima margarinnal egyetértek, a vaj milliószor jobb és finomabb, de ez nem hidrogénezett növényi cucc!

    VálaszTörlés
  3. "Többek között a /tejszín/ felsorolt hátrányos tulajdonságok miatt fejlesztették ki a mostanra igen elterjedt, úgynevezett „növényi tejszín”-t, ami abban különbözik, hogy a tejzsír helyett hidrogénezett növényi zsírt tartalmaz. A 25-30%-os zsírtartalmat általában pálmamag eredetű zsiradék adja, a stabilitást pedig különböző emulgálószerek és stabilizáló adalékanyagok biztosítják. A kedvező ízhatást aromákkal biztosítják."
    www.landra.hu

    de félre ne érts, nem kötözködni akarok ám, mindenki azzal főz, amivel jónak látja. csak megütötte a szememet a margarin=egészség összefüggés.

    VálaszTörlés
  4. Furcsálnám is a kötözködést, nem ilyennek "ismerlek" a blogod alapján. És tényleg mindenki azt használ, amit akar ... :o)
    De nem minden növényi tejszín tartalmaz pl. pálmaolajat, aromákat és mint mondtam, a margarin sem a "normál" Rama és társai, úgyhogy nekem ez rendben van.
    Egyébként az egészséges jelző a külön felsorolt zabkorpára, pehelyre stb - re vonatkozott inkább :o)

    VálaszTörlés