2008. február 3., vasárnap

Zabkorpás narancsos - csokis keksz

Újabb finomság, s ezúttal tényleg nagy sikert arattam vele kis családom körében ( de hogy Eszternek mi baja vele?! ), még az Anyukám is elkérte a receptet. Múlt héten kóstoltam ezeket a kekszeket Ildi barátnőmnél ( mire nem vetemedik az ember, ha anya lesz ;o) és már akkor biztos voltam benne, ezt nekem is ki kell próbálnom. Természetesen egy picit illett módosítanom az eredeti recepten, de csak, hogy izgalmasabb legyen az élet.


Ui.: Örülök, hogy egyre több helyen fedezem fel a belinkelt receptjeimet, akár sajátok, akár adaptációk, de jó néven venném, ha a forrást nem felejtenétek el megjelölni. Köszönöm!





Zabkorpás keksz naranccsal és csokival


Legyen a kezed ügyében:


20 dkg növényi margarin

20 dkg barnacukor

1 zacskó vaníliás cukor ( helyett nálam 1 teáskanál vaníliakivonat )

1 tojás ( helyett nálam 1 evőkanál őrölt lenmag + 3 ek. víz )

2 dl liszt ( nálam teljes kiőrlésű )

4 dl zabkorpa

6 dkg durvára vágott étcsokoládé

1 kiskanál sütőpor

1 mokkáskanál só

1,5 dl tejszín ( helyett én kb. 1 dl növényi tejszínt és 1 narancs lereszelt héját és levét használtam )


Így használd a hozzávalókat:


Kapcsold be a sütődet és melegítsd 200 fokosra. A margarint először magában, majd a cukorral keverd habosra, ezután jöhet bele a tojás / tojás helyettesítő, a vaníliakivonat, a liszt, a zabkorpa, a sütőpor, a só és végül a csoki és a tejszínes narancs.

Vizes kiskanál segítségével végy ki kis adagokat a masszából, formálj belőlük kis labdákat, kicsit megnyomkodva tedd őket a sütőpapíros tepsire, távol egymástól, nehogy összesüljenek. Nekem három menetben sikerült kisütnöm a kekszeket, kb. 10 – 12 perc ( / tepsi ) alatt.


Fémdobozban, légmentesen 2 – 3 hétig is eláll.


Forrás: Fortunate zabkorpás zacskón található recept alapján, melyre Ildi barátnőmnél figyeltem fel.


5 megjegyzés:

  1. Egy dolog, ami nem tetszik. Növényi margarin, tejszín. Lásd:
    http://szkeptikus.blog.hu/2009/01/05/margarin_ndash_a_terminator

    VálaszTörlés
  2. Kedves Névtelen!

    Nem olvastam el még a cikket, de biztos vagyok benne, hogy Te ( is ) hidrogénezettnek gondolod az általam használt margarint és növényi tejszínt. Megnyugtatlak, egyik sem tartalmaz ilyet, teljesen rendben vannak az összetevőik :o) Örülök, hogy minden más tetszik! :o)

    Üdv: Kata

    VálaszTörlés