2009. május 28., csütörtök

Vega csokifagyi

Továbbra sem vagyok képes semmi normálisat / különlegeset főzni, amiről mesélhetnék Nektek, de azért fagyi készül az én konyhámban is, mert annak „muszáj” :o))

Emlékszem, még tél volt, amikor valahol olvastam a kesudióvajról, amit ámerikában itt is, ott is lehet kapni és azt mesélték több helyen, hogy hű, de finom az olyan vega – házi fagyi, amibe tesznek belőle néhány kanállal a tojás sárgák helyett. Alig vártam a nyarat, hogy magam is kipróbálhassam mit tud a kesuvaj. Persze az nem tántoríthatott vissza, hogy itthon nem kapható boltban ilyen csoda, csináltam magamnak és azt használtam, tojás helyett ;o)

Így született meg az alábbi, szerintünk hűűűdenagyonfinom csokifagyi :o)



Vega csokifagyi


2,5 dl növényi tej ( nálam szokás szerint rizs )

2,5 dl tejszín ( habbá verhető, pl.: Soyatoo )

4 evőkanál kesudió – vaj ( receptje lentebb )

15 dkg 70% - os étcsoki ( karobcsokival is finom lehet, csak ahhoz nem jutok hozzá mostanában )

2 - 4 evőkanál cukor ( ízlés szerint, nekem 2 is elég lett volna, de a 4 – re azt mondta a férjem, hogy így finom, úgyhogy a javaslatom, mondjuk 3 ;o)


Először készítsünk kesuvajat:

1 csésze sótlan, pirított kesudiót porrá őröltem, majd összedolgoztam 2 evőkanál olajjal és egy csipet sóval. Nem egyszerű munka, mert a botmixerből folyton ki kellett kaparni a masszát, de azért nem tart sokáig. Zárt dobozban, hűtőben hetekig eláll a fel nem használt mennyiség.


A tejet és a tejszínhabot igyekeztem csomómentesen elkeverni a 4 evőkanál kesuvajjal, majd feltettem melegedni, beleszórtam a cukrot, s amint elolvadt, beledobáltam a csokikockákat is. Nem vártam meg míg felforr a fagyialap, amint a csoki is elolvadt, levettem a tűzről az edényt. Mivel a házi kesuvajam kissé darabos volt, hűtés előtt botmixerrel segítettem a problémán. Ez követően hűtőbe költöztettem a csokis alappal teli kancsómat és másnap a fagyigépem készítette el a fagylaltunkat.



3 megjegyzés:

  1. Istenem, ez a kép... kismaszatok:)

    VálaszTörlés
  2. nagyon fonomnak tűnik:D, jó a marketingje, megvenném:P
    Tölcsért hol lehet szerezni?

    VálaszTörlés
  3. Finom is :o) Tölcsért? Bárhol :D Ez a hagyományos, mindenhol kapható, mezei tölcsér, melyet mindig máshol veszek, mármint másik cukrászdában, az eladók nagy megrökönyödésére.
    Mert fagyit ugye nem kérek hozzá :o) De nem szoktak problémázni, max. az árán, mert azt hirtelen nem tudják. Vettem már 10 ft - ért is, meg 20 - ért is :P

    VálaszTörlés