2009. augusztus 2., vasárnap

Hol így,hol úgy ...

Ugye Neked sem sikerül mindig minden úgy, ahogy eltervezted? Még akkor sem, ha mindent az eredeti recept szerint készítesz, akkor meg pláne nem, ha improvizálsz?!



Ennél a piténél pl. alaposan megizzadtam, mire a tésztát valamilyen formában a gyümölcsre tudtam ügyeskedni, pedig minden emberi számítás szerint sikerülnie kellett volna ... de még a csíkok is bénák lettek ... az íze azért kárpótolt mindenkit ;o)


Azután itt van ez a Stromboli, amit heteken keresztül csodáltam egy You tube - os videóban, megfigyeltem a néni hogyan is csinálja, majd elkészítettem a szokásos pizzatésztámat, megkentem paradicsom szósszal, megpakoltam a zöldségekkel és nekiláttam fonni. Csakhogy, túlságosan sokáig szöszmötöltem a fonással, így képtelenség volt átemelni a strombolit a tepsire, gyakorlatilag széthullott a levegőben a tészta, annyira eláztatta a paradicsom ... pedig annyira úgy gondoltam, ezt kisujjból kirázom :S


Sebaj, készült a maradék tésztából "sima" pizza a lányok nagy örömére :o)


Ennek a nagyon egyszerű, de annál nagyszerűbb spenótos rizsnek meg elhagytam a receptjét :o( Így jár, aki minden útjába eső cetlire, reklám újság szabadon hagyott, fehér részeire recepteket jegyez fel ... Nem akkora tragédia, Fruzsinál is, Veránál is akad hasonló.


Ezek a zaletik nagyon gusztán mosolyogtak rám az Olasz kulinária c. könyvből, szépen meg is csináltam őket, még sem voltam elájulva a végeredménytől. A hiba kinek a készülékében volt, ki tudja?

De hogy jól sikerült finomságokat is mutassak, melyek a közelmúltban készültek, íme: egyszerű tofu - túrós - meggyes kosárka, mondjuk egy saláta ebéd után.

S az aktuális kedvencem, morzsasüti valamilyen gyümölccsel és házi vanília fagyival!!

Igyekszem előkotorni azt a Bricostore - os reklám újságot, melyre a fagyi receptet firkáltam fel még hetekkel ezelőtt és begépelem Nektek. A süti leírását Dolce Vitánál találjátok!


5 megjegyzés:

  1. Kata, a nevem alatt a vegablog jön be linknek.

    VálaszTörlés
  2. Ajajj, de még mennyire, hogy nem sikerül. Az íze többnyire jó, de olykor szétesik, olykor szétfolyik... És akkor kínjában az ember nevetve nézi a jól eltervezett ötletei gyakorlatban történő kivitelezhetetlenségét. :)

    VálaszTörlés
  3. Én is jártam már így, de hányszor! Legutóbb egy nagyon egyszerű pesto szósszal. Mi lehetett a gond ki tudja? Mindenesetre úgy 2000 forintnyi fenyőmag veszett kárba. Van ilyen, ebből tanul az ember.:))

    VálaszTörlés