2008. augusztus 18., hétfő

Barna krumplis pogácsa

A világon a legjobban a krumplis pogácsát szeretem, s mindig is nagyon bánatos voltam, hogy csak enni tudom, de elkészíteni nem. Főleg amióta vega & egészséges módon, tojást mellőzve és teljes őrlésű lisztet használva szeretném elkészíteni ... de erről már korábban is panaszkodtam, úgyhogy inkább rátérek a lényegre ;o)

Tavasszal olvastam a Sajtkukac blogon egy nagyon szimpi, vegán, krumplis pogi leírást, s többen jelezték a kommentelők közül, hogy mindenki nagyon elégedett a végeredménnyel.

Sokáig tartott mire rávettem magam, de pár napja "muszáj volt" pogácsát sütni ( a lányok a szomszéd nénitől kunyiztak egy csomót ), csak féltem, hogy a teljes őrlésű liszt annyira nem tesz majd jót ennek a tésztának ... hááááát, boldogan jelentem, hogy ennél tökéletesebb és finomabb és puhább és istenibb vegán pogácsát még sosem ettem, úgyhogy lelkesen bátorítok mindenkit, aki nem ódzkodik az élesztő használatától, hogy gyerünk, mindenki sürgősen süssön belőle egy adagot. Vagy rögtön kettőt! Nem fog rátok száradni! ;o)



Krumplis pogácsa

Legyen a kezed ügyében:
40 dkg teljes kiőrlésű tönköly liszt
25 dkg főtt, áttört krumpli
25 dkg növényi margarin
1 dl rizstej
1 kk tengeri só
1/2 kk cukor ( én ezt általában kihagyom a receptekből, most sem tettem bele )
2,5 dkg friss élesztő ( 1 zacskó szárított volt éppen kéznél )
bors

Így használd a hozzávalókat:
Mindent keverj össze egy tálban, majd dolgozd is össze. Meleg helyen keleszd a tésztát, kb. 1 - 1,5 órán át. Ekkor gyúrd át alaposan, valószínűleg sok lisztre lesz még szükséged hozzá, majd nyújsd ki a tésztát és készíts sok - sok pogácsát. Nekem nagyjából 2 - 2,5 centi magasak voltak nyers állapotukban. A tetejét, Nikihez hasonlóan magam is megkentem kevés pirospaprikás víz keverékével, de nálam ugye a barna liszt miatt nem érvényesült a színhatás :P. 220 fokos sütőben, 15 perc alatt sültek meg és seperc alatt tüntek el a pocakokban!

Köszönöm a receptet, kedves Sajtkukacok! ;o)

UPDATE: Lefagyasztottam egy adagot a már kiszaggatott pogácsákból, jól megfeledkeztem róluk, aztán kb. 1 hónap fagyoskodás után ma izgatottan megsütöttem egy jó nagy tepsivel belőle. Kb. 4 órán át tartott az aklimatizálódás a konyhapulton, aztán 15 perc a 190 fokos sütőben. Az eredmény pedig mesés!!! Nem is hinné az ember, hogy nem teljesen friss tésztából készültek!!! ;o)

8 megjegyzés:

  1. Nagyon szívesen :-)
    Örülök, hogy jól sikerült a pogi, nálunk is nagy családi kedvenc!!!
    Niki

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó ötlet. Én is félek folyton a teljes kiőrlésű dolgoktól, de a környzetemben élők már megszokták a "ronda és finom" ételeket. Nem tudtam, mit süssek, de kedvet kaptam. Köszi!

    VálaszTörlés
  3. Megcsináltam :) Én nem vagyok olyan bátor, úgyhogy felerészt sima lisztből, így legalább látszott a pirospaprika a tetején :) Legközelebb a pirospaprikás vízbe sót is keverek, az még elfért volna. Köszönjük! Még sok ilyen receptet kérünk!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Orsi!
    Örülök, hogy Te is megcsináltad! Legközelebb próbáld ki a 100% - os barnaságot, nem bánod meg! ;o)
    Kata

    VálaszTörlés
  5. A kisfiam mindig a Fornettis pogacsak utan acsingozik, aminek ertheto okokbol nem annyira orulok... sokfelevel kiserleteztem mar hazilag, altalaban eleg szarazak voltak, de ez a pogacsa nagyon fini lett, a kis kopenak is izlett, szoval koszi a receptet! :)

    VálaszTörlés
  6. Dejó, még egy kicsi pogácsa - rajongó :o))

    VálaszTörlés
  7. Kipróbáltam, nagyon finom lett, rögtön még egy adagot kellett sütnöm :)
    Az elsőnél fele sima fele teljes kiőrlésű lisztet használtam, a második sütésben csak sima lisztet.
    A rizstej helyett szójatejet használtam és a kenyérsütő géppel gyúrattam, kelesztettem a tésztát :)
    Köszönjük a receptet, még így 2 naposan is ugyanolyan finom a pogi!

    VálaszTörlés
  8. Köszi a visszajelzést, Szilvi, nagyon örülök, hogy Nektek is bejött! :o)

    VálaszTörlés