2009. április 24., péntek

Irish soda bread veganul

Fotóm sajnos nincs, mert olyan gyorsan megettük a kenyérkét, hogy egy morzsát sem hagytunk, de hamarosan újra megsütöm és pótolom a képet :o) Egyébként egy nagyon klassz blogot találtam tegnap, onnét származik ez a recept is és persze még kinéztem sok másikat is!

Ez a kenyér tökéletes megoldás, ha nem szereted az élesztőt / ha nagyon gyorsan kell kenyér ( 1 óra alatt kész ) / ha valami puha, édeskés finomságra vágysz, ami azért mégsem sütemény és hogy még ellentmondásosabb legyen a dolog, a sós feltétek is nagyon passzolnak hozzá.

Legközelebb dúsítom majd magokkal is! ( Éppen most láttam Anihaminál is egy hasonló kenyeret! ;o)


A második alkalommal készült kép is.

Ír szódabikarbónás kenyér


2 + ½ csésze teljes őrlésű liszt ( fele tk. tönköly – fele sima tk. búza volt nálam )

1 teáskanál tengeri só

1 teáskanál szódabikarbóna

1 – 1 + ¼ csésze növényi tej + 1 evőkanál ecet ( nekem elég volt 1 csésze!! ) - így kell vegánul 'buttermilket' azaz írót csinálni :o)


Melegítsd elő a sütőt 175 fokosra, keverd össze a hozzávalókat egy tálban, enyhén lisztezett kézzel egy picit összegyúrtam ( ragadósnak kell lennie a tésztának, de nem túlságosan ) és hosszúkás formába tettem. Nincs várakozási idő, meg kelesztés, irány a forró sütő, 45 – 50 perc alatt gyönyörű barnára sül.


Forrás: Bakingsheet


5 megjegyzés:

  1. Pár hete én is kipróbáltam, de nekem kellemetlen szagúnak tünt, amit rutinos kenyérsütőként magam sem értettem, hogy miért ..
    Te nem érezted rajta ? egyébként ettől eltekintve minden rendben volt vele, formás, egyenletesen megsült, szép kis vekni kerekedett belőle.
    Csak az a kellemetlen illat zavart nagyon, emiatt nem volt belőle ismétlés azóta.
    Üdv: Lis

    VálaszTörlés
  2. Szia Lis!

    Nekem nem tűnt fel semmiféle kellemetlen illat, sőt! :o) Próbáld meg újra, hátha most jobban fog tetszeni! ;o)
    ( Íróval csináltad vagy lecserélted Te is növényi tejre? )

    Szép napot!

    Kata

    VálaszTörlés
  3. Szia Kata!
    Én joghurttal készítem, amihez keverek pici szójatejet (így candidások is ehetik). Bár így nem igazi sodabread, hanem healt loaf, amit téglatest formában sütök (és az írek is:-)). Magokkal: szezám-, lenmag, pici zabpehely, tök- vagy napraforgómag, és ha teszel bele goji bogyót, attól picit édeskés lesz. Ja, és hogyha a fele tönkölyliszt, attól olyan jó fűszeres lesz az íze.
    De az igazi sodabread savanykás.
    Üdv. egy másik Kata:-)

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Én simán vízzel csináltam, és tettem bele bazsalikomot, és nekünk nagyon ízlett. Most még az ecetet is kifelejtettem :o), hogy milyen lesz, még nem tudom, mert még sül,de hogy megeszem, az tuti...
    Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  5. Köszi Andi a visszajelzést :o)) Remélem, azért ecet nélkül is ehető lett a végeredmény! ;o)

    VálaszTörlés