2009. április 25., szombat

Sült spárga krumplival á la C&V

A maradék még ott figyel a pulton ... ez annyira finom volt, hogy azonnal rohantam a géphez lejegyezni hogy s miként készült, s ha már a word - be bepötyögtem, gondoltam, feldobom a blogra is, egyen mindenki spárgát, amíg van ;o)



Sült spárga krumplival á la C&V


2 csomag zöld spárga

½ kg krumpli ( nálunk kicsit több sikeredett, szemre ment )

1 nagy fej fokhagyma összes gerezdje

kakukkfű és rozmaring ( mert nem volt elég kakukkfüvem még )

olívaolaj

só, bors


fél csomag friss petrezselyem zöld

2 - 3 paradicsom ( nem szoktam koktélparadicsomot használni, sima volt )

néhány kanál fekete olajbogyó

fél citrom leve


Bekapcsoltam a sütőt 250 fokosra. A krumplit ( ez még a régi ugye ) alaposan megmostam, negyedeltem, beleforgattam egy kevés borsos, sós, kakukkfüves, rozmaringos olívaolajba, sütőpapíros tepsire terítettem, beleszórtam a héjuktól megszabadított fokhagymagerezdeket és betoltam a melegbe. Visszavettem a hőmérsékletet 220 fokra és időnként átkevertem a krumplit, hogy minden oldaluk megsüljön.


Elpattintottam a spárgasípokat ( ott, ahol magától törik ), megtisztogattam, kevéske olajjal meglocsoltam és félretettem. Felvágtam a paradicsomokat is, kikanalaztam az olajbogyót és ezt is félretettem. Kb. 20 perc elteltével ( onnantól számít, ahogy a krumplikat sütni kezdtük ), rápakoltam a krumplikra a spárgát is és még 7 – 8 percig sütöttem együtt az egész zöldséghalmot.


Mikor kész lett, kiszedtem egy nagy tálba, ráraktam a paradicsomos – olajbogyós egyveleget, meglocsoltam egy fél citrom levével, megszórtam az apróra vágott petrezselyemmel és gyorsan nekiestünk :o) A lányok meg csak ették a tegnapi zöldborsó főzelékület és sandán pislogtak a tányérunkra, nem baj, talán jövőre már bátrabbak lesznek! ;o)


C&V – nál köretként, nálunk egytálételként funkcionált ez a fantasztikus finomság! Köszönet érte!


3 személy részére

Forrás: Chili és Vanilia blogja


5 megjegyzés:

  1. Szia!
    Bár nem egy csilli-villi program, mégis én szeretem, mert jól struktúráltan, számos jellemzővel tarkítva menthető el (igaz csak egy képpel) a recept a WenSoftware Easy Recipe Deluxával. A fejlesztést sajnos évekkel ezelőtt leállították, ezért elég fapados kinézető, de arra mindenképpen jó, hogy rendszerben legyenek a receptek.
    (javaslom, nézd meg. Ha kell segítek...)
    http://www.wensoftware.com/EasyRecipe/
    CES

    VálaszTörlés
  2. "egyen mindenki spárgát, amíg van" - életemben nem ettem spárgát, de már akartam, viszont olyan mintha a világ végén laknék, itt egyszerűen nem lehet kapni. :( vagy ha mégis akkor az nem bizalomgerjesztő kinézetű. pedig írtó jól néz ki a képen ez a kaja...

    VálaszTörlés
  3. CES - köszi, megnézem.

    Harmony, bocs, nem akartam bántó vagy fellengzős vagy nemtudom milyen lenni :o( Tényleg egyél és ne fogadd el, hogy nincs! Ha szólsz a zöldségesnek, nem létezik, hogy ne tudna Neked szerezni!! Én is kisvárosban lakom és pont így esett tegnap velem is a dolog, nagy lelkesen berohantam a zöldségeshez, aztán pofára este, nem volt spárga, de mára hoztak nekem, mert kértem. Egyébként Tesco vagy egyéb hiperben is biztosan van és annak kell lennie feléd is!
    Hm? :o)

    VálaszTörlés
  4. Ez annyira jól hangzik, hogy beiktatom jövő hétre! Köszi!

    VálaszTörlés
  5. Jó reggelt! jaj nem volt bántó meg semmi, nehogy azt hidd... :) csak sokszor kiakadok, sok multi van nálunk, de az áru az szegényes. zöldséges meg 1 pici van, sose járok oda mert nem érdemes. szerintem ez szomorú helyzet egy ilyen városban. már gondoltam rá hogy nyitni kellene egy jó nagy zöldséges üzletet... majd jövő héten körbenézek azért, hátha mégis szerencsém lesz.

    VálaszTörlés