2009. június 13., szombat

Epres süti

Egyik nap bevásároltam eperből, nagyon, mert hogy az milyen finom. Közben sajnos ( vagyis szerencsére ), a szüleim is megleptek egy naaagy zacskónyi piros finomsággal :o), így már bizonyos volt, hogy nem fogjuk tudni frissen elfogyasztani ezt a mennyiséget és kereshetek valami jó kis receptet, amiben felhasználhatom legalább egy töredékét a halomnak.

Készült ajándékba eperfagyi is ( erről majd később ), majd még az alábbi sütire esett a választásom. Nagyon – nagyon – nagyon finom, még másnap is!


A kép innét szármázik


Epres süti


1 + ¾ csésze teljes őrlésű tönkölybúzaliszt

½ csésze lágy barnacukor

1 teáskanál szódabikarbóna

½ teáskanál sütőpor

1/3 csésze szójajoghurt

½ teáskanál vaníliaőrlemény

1 csésze szójatej ( eredetileg ½ csésze víz + ½ csésze szójatej )

½ lime leve

csipet só


A tetejére eredetileg ez kellene:

½ kg eper megmosva, felszeletelve

2 evőkanál kukoricakeményítő

½ csésze cukor

¼ csésze víz

( de nekem nem tetszett a cukormennyiség, ezért csak 1 evőkanál lágy barnacukrot használtam, meg összesen 3 evőkanál kukoricakeményítőt. Hogy hol rontottam el, magam sem tudom ( én a cukor hiányára gyanakszom ), a lényeg, hogy extra folyós lett a cucc, nem akart kicsit sem „megkötni”, de azért nagyon finom volt! :o)


Melegítsd elő a sütőt 175 fokosra, majd készítsd el a sütit.


Keverd össze a lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát, a vaníliaőrleményt és a sót. Add hozzá a joghurtot, a szójatejet + vizet ( ha azt is használsz ), és a lime levét. Vigyázva keverd el a hozzávalókat, de ne keverd túl! Öntsd egy téglalap alakú kikent tepsibe és kb. 30 perc alatt süsd készre.


Készítsd el közben az epret a tetejére. Pakold kis lábasba a feldarabolt epreket, ha elkezdi kiengedni a levét, szórd meg a cukorral, közben keverd ki a keményítőt a vízzel, és sűrítsd be vele a szószt. Mivel nekem elég folyós lett, nem kanalaztam a sütire az összes levet, csak a gyümölcsöt. Hűtőbe tettem, majd fogyasztás előtt nyomtam rá egy kis extra szójatejszínhabot is, hűűű, a gyerekek sem tudták abbahagyni :o)


Forrás: Fatfree vegan blog


Nem szoktam más fényképeit használni a blogon, de most kivételesen mégis így cselekedtem. Az én fotómon szörnyen néz ki ez a süti, ezért használtam fentebb az eredeti képet. De íme a bizonyság, nagyon kicsiben, hogy nálam is elkészült :P

3 megjegyzés:

  1. Kata! Szükségem lenne egy kis segítségre blogcsinosítás témában, de nem traktálnám itt a nagyérdeműt. Az e-mail cím, ami az oldalsávon olvaható működik? Írnék neked, ha lehet. Köszi

    VálaszTörlés
  2. Hahó!
    Nyugodtan írj arra, működik! ;o)

    VálaszTörlés
  3. Van egy felhívásom, segítenél a terjesztésében?
    http://vegavarazs.hu/a-nagy-vegetarianus-kihivas-napja-–-csatlakozz

    VálaszTörlés