2009. február 10., kedd

Gyors ebéd, az üres hűtőből

Az egyszerűség jegyében sok valóban gyors és kevés hozzávalót felhasználó ebéd és vacsora született a konyhámban mostanság. Gyakran azért pont abból, amiből, mert az akadt a hűtőben. Egyébként is megfogadtam tegnap, miután rendet raktam a zsebkendő méretű kamrácskámban, hogy nem vásárolhatok semmit zöldségen és gyümölcsön kívül, mert a polcok roskadoznak a rengeteg száraz árutól, muszáj lenne azokat elfőzni először és csak utána szállítani haza a köv. adagokat.

Nos, visszakanyarodva az eredeti gondolatmenethez, volt fél órám, egy kis cukkinim és céklám, amiből ebédet kellett rittyentettem. Krumplival és opcionálisan szójajoghurttal egészítettem ki. Nem nagy ügy :o)



Igazi receptről itt szó sincs, úgyhogy csak sorolom. Fogtam 3 szem közepes méretű krumplit, héjában megfőztem, közben felaprítottam 1 nagy fej vöröshagymát ( de egy darab póréhagyma is jó lett volna ), olajon megpirongattam, felkockáztam 2 kisebb cukkinit, azt is rádobtam a hagymára és roppanósra pároltam. A megfőtt krumplit megpucoltam, felkockáztam, óvatosan hozzákevertem a cukkinihez, sóztam, borsoztam és kész. Tálalásnál megszórtam apróra vágott metélőhagymával és egy kanál szójajoghurttal.

S mivel a hűtőben akadt még előző napról reszelt cékla, azt is ettünk hozzá. Egy húsevő biztosan köretnek tekintené a mi kis ebédünket, de nekünk így is pont elég kiadós volt ;o)


2 személy részére



1 megjegyzés: