2009. február 21., szombat

Lekváros poszt

Na, ez nagyképűen hangzik, pedig csak két receptről van szó, ráadásul olyanokról, amelyeket máshol olvastam és szépen elkészítettem. Csak gondoltam, megemlékezem róluk, az egyikről azért, mert már két alkalommal csináltam meg, a másikról azért, mert elég izgalmas ízkombinációból áll.


Még 2007. decemberében bukkantam a Lilahangya blogon erre a nagyon finom narancshéjas almalekvár leírásra. Az édesítésen kívül nem változtattam rajta semmit, de hát azt úgyis muszáj az egyén szája íze szerint csinálni. Kesernyés – édeskés finomság lett belőle.


A másik pedig a híres Ispaham dzsem, melyről legutóbb Gabojsza konyhájában olvastam és mivel pont tudtam lichit venni és volt egy kevés fagyasztott málna is a fagyasztómban, gyorsan megfőztem. Nagyon finom, bár nekem még így fele édesen is őrületesen ééééééééédes lett … na, majd legközelebb! :o)


Narancshéjas almalekvár


Legyen a kezed ügyében:


1,5 kg alma

4 narancs

1 nagy citrom

1 lime

csipet szegfűszeg, 1 teáskanál fahéj, 1 kiskanál szerecsendió

méz vagy cukor ízlés szerint ( eredetileg 4 ek. méz + 30 dkg cukor szerepel a receptben )


Így használd a hozzávalókat:


Az almát hámozd meg és kockázd fel, a narancsok belsejét levestől, húsostól vájd ki ( alaposan ), tedd a gyümölcsöket egy fazékba, locsold meg a citrom és lime levével és főzd min. egy óra hosszáig. Kavargatás közben fűszerezed és cukrozd, ill. a végén édesítsd, ha mézet használsz ( és azt ne feledd, hogy a méz könnyen folyóssá teheti a lekvárodat. )


Én minden befőttemet, lekváromat vízzel megtöltött edényben szoktam kidunsztolni és most sem tettem másként.


Ispahan dzsem = Lichis málna lekvár


Legyen a kezed ügyében:


30 dkg málna

20 dkg lichi ( Gabojszánál csak 10 dkg – ról van szó )

10 dkg méz ( eredetileg 25 dkg cukor kellene bele )

fél citrom leve

6 evőkanál rózsavíz


Így használd a hozzávalókat:


A gyümölcsöket meglocsolom a citromlével, lassan összeforralom, édesítem a mézzel ( kevesebb is bőőőven elég lett volna, valamiért nagyon meglódult a kezem :S ), locsolok bele rózsavizet, majd botmixerrel megdolgozom egy kicsit. Tiszta üvegekbe töltöm, lezárom, majd egy vízzel teli edényben kidunsztolom.


Forrás: Narancshéjas almalekvár + Ispahan dzsem


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése