2009. július 4., szombat

Mángoldos krumplisaláta

Az utóbbi időben annyira úszom, hogy egy szabad percem sincs blogolni. Persze ez még csak – csak elmegy, de hogy főzni sem mindig jut időm, az már igazán rossz hír. Ja, ez a sorsa annak, aki lassan újra beleveti magát a munkába ;o)

Ez a köret vagy saláta, nevezzük aminek akarjuk, egy gyorsan elkészíthető étel. Kiválóan passzol grillezett zöldségekhez, tofuhoz, esetleg husihoz, ki mihez akarja :o)



Mángoldos krumplisaláta


60 dkg mángold

80 dkg újkrumpli

3 – 4 evőkanál natúr krémsajt ( lecsepegtetett szójajoghurt )

kevéske növényi tejszín

2 – 3 gerezd fokhagyma ( avagy ízlés szerint )

tengeri só, frissen őrölt fehérbors

1 – 2 evőkanál fekete olajbogyó


Megsikáltam, felvagdostam az újkrumplikat, majd az eleketromos párolóedény kosaraiba pakoltam és megpuhítottam őket.


Közben egy edényben olajat melegítettem, megfuttattam rajta a lereszelt fokhagymát, rádobtam a megmosott és felcsíkozott mángoldot, majd addig kevergettem, míg a mángold összeesett ( ez néhány perc csupán ). Ekkor elzártam a gázt ( vagy ki amit akar :o), hozzákanalaztam a krémsajtot, amit alaposan elkevertem a mángold levével. Sóztam, borsoztam, és egy nagyon kevéske tejszínnel lágyítottam ( éppen csak annyi kell bele, hogy ne legyen túl sűrű a szósz ).


Amikor langyosra hűltek a megfőtt krumplik, összekevertem a mángoldos tejszínes keverékkel, potyogtattam még bele olajbogyót, óvatosan átforgattam még egyszer, vigyázva, hogy a krumplik ne törjenek nagyon össze és behűtöttem.


Ez egy korábbi recept, amikor még volt spárga ( hja, régi szép idők ) és azt grilleztem hozzá. Nagyon finom volt, még a 2.5 évesem is boldogan falta. S hogy mit csinált a 4 évesem? Azt inkább ne firtassuk, ebből az ételből sem evett, csak nagyon furcsán nézett ( bennünket ) vacsora közben :o)))


4 megjegyzés:

  1. Szia
    Adnek neked valamit, nezd meg a blogomban :)

    VálaszTörlés
  2. Van egy csomó mángold a kertben, éppen azon törtem a fejem mi készüljön belőle... kitaláltad helyettem, köszi:)

    VálaszTörlés
  3. Nézz be hozzám, meglepetés!

    Klári

    VálaszTörlés
  4. Dijal jelöltem a blogod mert nagyon jó sokat tanultam belölle! Köszönöm!

    VálaszTörlés