2009. július 12., vasárnap

Sárgarépás rakott karfiol

Vettem egy új edényt és egyszerűen muszáj voltam kipróbálni „mit tud”, 30 fok ide vagy oda :o) Mivel a hűtőmben nem sok minden volt, a szerencsére bíztam a végeredményt. Nekünk nagyon ízlett, egyszerű, nem kell vele sokat bajlódni.



Sárgarépás rakott karfiol


1 közepes fej karfiol

8 dkg bio margarin

3 dl növényi tej

2 dl növényi tejszín

4 dkg teljes őrlésű liszt


20 dkg főtt rizs

3 szál répa


szerecsendió, só, bors

szójajoghurt a tálaláshoz


A karfiolt megmostam, rózsáira szedtem és megpároltam az elektromos párolóedényemben. Nem túl puhára, éppen csak roppanósra.

Egy közepes edényben feltettem melegedni a margarint, megszórtam a liszttel, pirítottam egy – két percig, majd felöntöttem a tejjel és a tejszínnel. Folyamatos kevergetés mellett fűszereztem szerecsendióval, sóval, borssal és addig főztem, míg besűrűsödött.

A vadiúj tűzálló tálam ( kb. 2 literes ) alját megszórtam zsemlemorzsával, rápakoltam a rizs felét, erre jött az összes karfiol, majd a bechamel fele, ráreszeltem 3 szál sárgarépát, aztán jött a maradék rizs és végül a bechamel szósz másik fele.



Előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 30 percig sült lefedve, plusz kapott még 10 percet grill alatt is, természetesen fedő nélkül ;o)


1 megjegyzés:

  1. No igen, ha jó az edény, az embernek százféle ötlete lesz arra, hogyan intézze el, hogy el lehessen végre mosogatni. ;)

    Besamel mártással valahogy sosem sütöttem össze semmit, de finom lehet.

    VálaszTörlés