2008. szeptember 6., szombat

Szilvás és barackos gombócok teljes őrlésű liszttel

Nem, az érdem nem az enyém, hanem Siccikéé. A fene tudja, mi tartott eddig vissza a házi gombóckészítéstől, mikor olyan egyszerű és nagyszerű az egész?! Évekig rágódtam a témán, olvastam én gyakran hogyan is kell, de nem mertem nekiállni, mert mi van, ha túl sok lisztet használok vagy túl sok krumplit … és ha szétesik főzés közben és ha csak úgy nem lesz finom?! Áááá, nem mertem én ezt bevállani … aztán pár hete elkezdődött a dömping, mindenki ( Siccike, Reni, Dulmina, Gabojsza stb. ) gombócot készített, úgyhogy nem bírtam tovább, mivel IMÁDOM a gombócot, egyik délután nekiestem. És mennyire nem bántam meg. ( Olyan jó, mióta van gasztroblogom, rengeteg gátlásomon sikerült túllépnem! ;o)


Egy hibát követtem el csupán, vacsorára készítettem a fentebb emlegetett gombócokat, melynek az eredménye az lett, hogy étkezés végén alig bírtunk felállni az asztaltól, sokkal többet ettünk, mint kellett volna … de hát valahogy úgy voltam ezzel az egésszel, mint Bendegúz a Bakterházban :o))


Az adag eredetileg kisebb volt Siccikénél, de mi a szokásosnál többen voltunk aznap este és még a szüleimnek is küldtem belőle ;o)




Szilvás és barackos gombóc


Legyen a kezed ügyében:

1 kg krumpli ( legjobb az ún. Ella = sárga fajta )

45 dkg teljes őrlésű tönkölyliszt

6 dkg bio margarin

nem emlékszem mennyi barack és szilva, 30 gombóchoz találja ki mindenki mennyi kell ;o)

csipet só

fahéj

kevéske nádcukor

tönkölymorzsa + búzacsíra ( erről Reninél olvastam és nagyon jó ötlet )

olaj


Így használd a hozzávalókat:

A krumplit héjastól megfőzöd, hagyod kicsit hűlni, megtisztítod, összetöröd és összekevered a liszttel, a margarinnal és a sóval. Jól átgyúrod, miközben felteszel egy nagy fazék vizet; a tésztát kinyújtod és kb. 7 x 7 cm – es négyzetekre osztod. ( Röhögni fogtok, annyira izgultam, hogy szalaggal mértem … ) Mindegyik négyzet közepébe mehet egy felezett vagy gyümölcs méretétől függően kisebb darab gyümölcs, rá fahéj tetszés szerint és indulhat a csomagolás. Négy sarkát összedolgozod, megnyomkodod és a lobogó vízbe helyezed. Miután feljött a felszínre még vársz 4 – 5 percet és csak utána költözteted át a szintén időközben, olajon megpirított zsemlemorzsa + búzacsíra + picike cukor keverékébe. Beleforgatod és már mehet is a tányérra. Ezután így jársz el a többi 29 gombóccal is.


Forrás: Siccike receptje

3 megjegyzés:

  1. Látom belehúztál, csak győzzem olvasni!
    A gombóc nálunk nagy kedvenc télen-nyáron: "Mi legyen az ebéd gyerekek? Paradicsomleves és szilvás gombóc!"
    Na ilyenkor az egyik helyett valami más lesz, mert egy ebéden belül két édes fogás...
    Szőlővel is jó ám!

    VálaszTörlés
  2. Szia Kata!
    Szépek lettek,de legközelebb csak egyszerűen készíts a tésztából egy hengert (átmérő kb.7-8 cm) és vágsz egy szeletet,aztán göngyölsz.... Nem kell nyújtani és centizni!

    VálaszTörlés
  3. Reni: igyekszem ;o))

    Névtelen: kösziiii, ez tök jó ötlet, legközelebb feltétlen így csinálom!

    VálaszTörlés