2008. november 24., hétfő

Mákos golyók - cukor - és mézmentesen!

Már több alkalommal olvastam A 100 legjobb reformdesszert c. kis könyvecskéről a lányok vegablogjain ( talán Siccikénél és még … nem emlékszem :S ), s mivel a legutóbbi nagybevásárlás során belefutottam egy állványba a T betűs boltban, ami roskadozott a sorozat köteteitől, nem haboztam, hazahoztam ezt is és a kenyeres példányt is. Ha ennyien ajánlják, rossz nem lehet! ;o)


Aztán tegnap valami olyan történt velem, ami korábban még sosem. Mákosat kívántam. Ez csak azért vicces, mert én eddigi életem során összesen nem fogyasztottam el 5 dkg máknál többet, hogy miért? Passz. Az biztos, hogy gyerekkoromban a karácsonyi beigli engem nem érdekelt, a mákosat ki nem állhattam, a diósat sem kedveltem annyira, ráadásul anyukám jófej volt, mindig csinált nekem kakaósat :P

S a fentiek ellenére, tegnap este azt éreztem, valami mákosat kell készítenem, különben jaj lesz nekem :o)) Előkaptam hát ezt a reformos kis füzetet és találtam benne valami nagyon finom, nagyon gyors és nagyon mákos dolgot. A férjemnek elfelejtettem szólni, hogy a golyócskák mákból vannak - ez első ránézésre azért nem teljesen egyértelmű -, így Ő egy kicsit csalódott volt, nem pontosan ezt az ízt várta, sokkal inkább számított a "hagyományos" kókuszgolyóra … bocs, majd legközelebb ;o))

És ami még nagyon fontos, mindenféle édesítőszer nélkül készülnek a kis golyók, az édesízről a mazsola és a gyümölcslé gondoskodik! ;o)



Mákos golyók


Legyen a kezed ügyében:

2 csésze zabpehely ( vagy búzacsíra vagy zabdara )

kb. 20 dkg mazsola

kb. 10 – 15 dkg darált mák

frissen csavart narancslé ( vagy mandarinlé vagy almalé )

kevéske fahéj vagy szegfűszeg vagy vanília vagy ánizs

kókuszreszelék


Így használd a hozzávalókat:

A gabonát szárazon, folytonos kevergetés mellett pirítsd meg, majd öntsd fel annyi gyümölcslével, hogy jól formázható kását kapj. Ekkor mehet bele a mazsola, a fűszer és a mák is. Dolgozd jól össze és vizes kézzel formázz kis gombócokat a masszából, melyeket azután hempergess bele a kókuszreszelékbe. Kész.


Forrás: A 100 legjobb reformdesszert - STB könyvek


9 megjegyzés:

  1. Szia Kata!

    Megnyugtató, s ugyanakkor kissé hihetetlen is , amiről írsz.

    Hihetetlen azért, mert gyakorlatilag szó szerint magamra ismertem a bejegyzésedben. Soha életemben nem szerettem a mákosat, a mákos bejglit is beleértve :-D
    De egy-két hónapja gyakorlatilag permanensen állandóan mákosat ennék. A Sváb Pékség ATA termékei közül a - teljesőrlésű tönkölylisztből készült - tökös-mákos sütiért pl. totál odavagyok, de szombaton Lugosi Dóra féle meggyes-mákos köleskását csináltam és csak ajanláni tudom! :-)

    Amiről írsz az pedig megnyugtató azért, mert ezek szerint nem csak velem történik hasonló! :-D

    Adéle

    VálaszTörlés
  2. Kata, köszi! Írok majd!

    Adéle, ez vicces és aranyos, akkor mákra fel :o))Az a köleskása érdekel, megnézem majd! Köszi :o)

    VálaszTörlés
  3. Szia Kata!

    Régi olvasód és ritka kommentelőd vagyok (még nyáron írtam egyszer befőzéssel kapcsolatban).
    Most viszont köszönetet szeretnék mondani, mert nagy sikereket arattam szerdán egy kis egészséges- életmódos összejövetelen ezzel a mákos- kókuszos golyóval. Volt egy vegán vendégünk is, aki nagyon örült, hogy a tojásos sütik mellett van egy ilyen, amit ő is elfogyaszthat, de a többiek is pusztították rendesen, úgyhogy hamar eltűnt az összes.
    Szóval köszi, mert igazán egyszerű süti még úgy is, hogy nem vagyok gyakorlott a konyhában, és nem is kell méregetni, én mindent szemmértékkel csináltam! :)
    Szép napot!
    Adrica

    VálaszTörlés
  4. Szia Adrica!

    Szívesen, nagyon örülök, hogy ennyi mindenkinek tetszettek a golyók!! Szerintünk is nagyon finomak! ;o)

    És naná, hogy emlékszem Rád! ;o))

    Kata

    VálaszTörlés
  5. Szia Kata!
    Én is elkészítettem a mákos golyókat, szerintem nagyon finomak és nem elhanyagolható az sem, hogy mennyire könnyen és gyorsan a tányérra lehet őket rittyenteni! ;)
    A receptet és a Hozzád vezető linket a blogomon is közzétettem, remélem nem gond. Én biztosan gyakran meg fogok még fordulni Nálad! :)

    VálaszTörlés
  6. Szia sütilány!
    Ne viccelj, örülök, hogy felraktad a receptet :o) Köszi!

    VálaszTörlés
  7. Szia Kata!

    Kb. egy hete találkoztam először a receptjeiddel, de azóta rendszeres olvasója vagyok a blogodnak. A mákos golyókat kipróbáltam-igaz,mák hiányában-dióval,de így is nagyon finom lett. A hempergetést kókuszba,karobporba és csokireszelékbe csináltam. Kicsit variáltam a receptet,mert ugyan narancslét használtam,de reszelt almát is beletettem a "tésztába". Még egyszer köszönöm a receptet és kívánok mindenkinek édes napokat!

    VálaszTörlés
  8. Szia!

    Köszönöm a visszajelzésed, remélem, még sok hasznos receptet fogsz találni nálam! :o)

    Kata

    VálaszTörlés