2008. február 10., vasárnap

Tippek kezdőknek!

Emlékszem, kezdő vegánként mekkora lelkesedéssel igyekeztem minden utamba kerülőnek elmesélni, miért is jó nekem, hogy nem eszem húst / tejtermékéket / tojást és miért lenne Neki is jó, ha felhagyna „rossz” szokásaival. Természetesen próbáltam nem tolakodó lenni és nem megbántani senkit, de olyan lelkes voltam, hogy csuda :P

Egyik kedves kolléganőm, aki akkor már túl volt ezen a korszakon, sőt, vissza is tért egy kicsit a húsevéshez, finoman tájékoztatott, hogy nálam sem biztosan tart a veganizmus egy életen át, valószínűleg jön majd egy nyugodtabb időszak, amikor nem leszek ennyire szigorú önmagamhoz, újraértékelem a dolgokat és kialakítom azt a kényes egyensúlyt, ami nekem jó, csak nekem és aszerint fogok étkezni. Akkor mosolyogtam Magdi szavain, ma már tudom, igaza volt. Leszoktam a „térítésről” és jelen pillanatban is keresem az utam ... sok éves vegán étkezést követően ismét eszem húst ( kb. kéthetente egyszer ) is, tejtermékeket, tojást, bár újra egyre kevesebbet, de nem érzem jól magam, tehát itt az idő újra változtatni, s újból csökkenteni az állati eredetű élelmiszerek fogyasztását …


Összeállítottam egy táblázatot, melyben összefoglaltam, mit mivel célszerű helyettesíteni ( a teljesség igénye nélkül ), hasznos lehet, ha Te is a mindennapos élelmiszerek esetleg egészségesebb alternatíváit keresed. Persze nem kell körömszakadtáig ragaszkodni mindig mindenhez, meg hát ízlések és pofonok is vannak, ugye, de hátha segítek vele valakinek, na! :o)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése