2008. február 23., szombat

VKF XIII - Különleges köretek I.

Már többen megírták előttem is, a köret nem minden esetben köret, hisz mint minden, ez is relatív. Nekünk, akik úgy is zöldséget eszünk zöldséggel és ( megint ) egyre ritkábban eszünk húst, ezek a finom zöldséges ételek főfogássá nőtték ki magukat, de egy húsevőnek bizonyosan hiányozna mellőlük egy szelet steak vagy csirkemell vagy akármi.

Szóval, a variációk száma végtelen lehetett volna, én most azonban nem bonyolítottam túl az ügyet, azt használtam, amit itthon találtam, de hogy mégis meglehessen különböztetni a főételt a körettől, ezúttal tofut rendeltem a cukkinis édesköményhez.

Egyébként csatlakozom az örömködők táborához, mert a forduló végén létrejövő receptgyűjteményt bizonyosan sokat fogom „forgatni”, köszönet Fakanálnak a jó ötletért!




Rozmaringos sült cukkini édesköménnyel


Legyen a kezed ügyében:

1,5 közepes méretű cukkini vagy 2 kisebb

1 édeskömény

1 dl tejszín

2 teáskanál friss rozmaring

olaj

néhány deka pirított fenyőmag és reszelt növényi sajt a tetejére


Így használd a hozzávalókat:

A cukkinit és az édesköményeket karikázd fel, és olajjal vékonyan megkent tűzállótálba fektesd bele. Először a cukkini, aztán a kömény, majd megint a cukkini. A rétegek közé mehet kevés só, bors, a tetejére a tejszínben elkevert zöldfűszer. Mehet a 200 fokosra előmelegített sütőbe, a zöldségek vastagságától függően 20 – 30 perc alatt el is készül. Mikor kiveszem ráreszelem a növényi sajtot ( ha igazit használsz természetesen sütés előtt szórd meg vele ), rádobom a fenyőmagot és már tálalhatod is.

Mi szójaszószban pácolt tofu szeletekhez ettük.


Forrás: Vegweb


3 megjegyzés:

  1. Szia Katanyaka!

    Nagyon régen ki szeretném már próbálni az édesköményt, csak nem találtam igazán jó receptet hozzá.
    De az általad most közzétett igazán felkeltette az érdeklődésemet, annál is inkább mert mind a cukkinit, mind pedig a fenyömagot nagyon-nagyon kedvelem!

    Annyi kérdésem lenne, hogy - mivel még sosem dolgoztam édesköménnyel - hogyan kell/Te hogyan szoktad megpucolni, szeletelésre, főzésre előkészíteni? Van ezzel kapcsolatban valamilyen speciális tudnivaló?

    Előre is köszönöm! :-)

    Adéle

    VálaszTörlés
  2. Szia Adéle!

    Szerintem semmi ördöngösség nincs a kömény felhasználásával kapcsolatban, legalábbis én nem csapok körülötte nagy hűhőt! ;o) Az "alját" lecsapom, mert az láthatóan ehetetlen, a tetejénél hagyok némi zöld részt, a többit félretszem, mert díszítésnél jól jöhet. Sőt, a kapor szerű leveleket is bele szoktam dobni az ételbe. Ami a külső "héjat" illeti ( úgy áll össze, mint mondjuk egy hagyma ), mindig van alatta még egy réteg, ha hibátlan, mehet a "fazékba", ha csúnya, azt dobom a kukába, s az alatta lévőkkel dolgozom. Hát, valahogy így! Ha nem voltam érthető, kérdezz nyugodtan :o)
    Íme egy kép, annak, aki esetleg még nem ismeri ezt a zöldséget: http://href.hu/x/4tiq

    VálaszTörlés
  3. Abszolút érthető a válasz.

    Köszönöm szépen! :-)

    Adéle

    VálaszTörlés