2008. január 31., csütörtök

Paprikás rizottó

Engem is elért a végezet, beléptem a rizottó – rajongók táborába. Magam sem értem, mi bajom volt olyan sok éven keresztül a rizzsel, de valahogy nem szerettem. Aztán mégis csak rávettem magam az elkészítésére, ilyen – olyan formában és kötelességtudóan megettem, hisz a rizs ( főleg a barnábbik ) egészséges. Telt – múlt az idő és sikerült megbarátkoznunk, de az igazi áttörést a rizspároló edényem hozta meg. Azóta tényleg finom a rizs. Az általánosan elterjedt „A” vagy „B” vagy milyen betűs rizseket már rég elfelejtettem ( 6 – 7 éve biztosan nem fordult elő egyik sem a konyhámban ), helyette barnát, jázmint és basmatit használok. Meg mostantól rizottó rizst, mert végre kaptam olyat!!!! Így ma el is készítettem az első autentikusnak mondható rizottómat. Isteni finom lett, erre négy gyerek és két felnőtt a tanú!






Paprikás rizottó ( 4 gyerkőc és 3 felnőtt ebédelt meg belőle )


Legyen a kezed ügyében:


kevés olaj

20 cm – es póréhagyma

2 nagy színes paprika ( sárga, piros, narancs, zöld, amelyik tetszik )

1 kicsi cukkini

50 dkg rizottó rizs

1,2 dl melegen tartott zöldségalaplé

0,5 fehérbor

kb. 10 dkg parmezán, de ez ízlés kérdése

bors

2 dkg vaj


Így használd a hozzávalókat:


Az olajon pirítsd meg a felkarikázott pórét, közben kockázd fel a paprikákat és a cukkinit, majd párold meg egy kicsit ezeket is. Jöhet a rizs, két – három percig kevergesd így szárazon, aztán kezdődhet a móka. Mivel gyerekek is ettek ebből az ételből, kivételesen nem a borral kezdtem a folyamatot, hanem az alaplével. Jó merőkanálnyival nyakon öntöttem a rizst, kevertem kavartam, majd amikor felszívta a levet, megismételtem a lépést. Tettem ezt mindaddig, míg csak egy kevés lé maradt a fazekamban. Ekkor kivettem egy másik edénybe a gyerekek adagját, mely megkapta az utolsó néhány csepp alaplevet, a felnőttekét pedig megöntöztem a bor felével, majd a másik felével, átkavartam egyszer – kétszer, beledobtam még a vajat, a reszelt parmezánt és szaladtam tálalni, mert a kisfarkasok nagyon éhesek voltak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése