2008. január 18., péntek

Sült paradicsomos gomba

Ez megint egy egyszerű, de annál nagyszerűbb étel lesz, barátnőmön teszteltem a tegnapi ebédnél és nagyon ízlett Neki. Ha nem lennék az ételtársítás nagy híve ( fehérjét nem keverünk szénhidráttal ), egész biztosan ettem volna hozzá egy kis kenyeret, a szafthoz jól esett volna, de én jókislány voltam és mint olyan „megelégedtem” egy adag görög salátával, s meg kell mondjam, így sem kellett csalódnom!




Sült paradicsomos gomba ( sk. )


Legyen a kezed ügyében:


50 dkg gomba

1 fej vöröshagyma

1 paradicsomkonzerv ( pl.: Mutti )

1 tubus krémsajt ( natúr )

15 dkg sajt ( trappista )

tengeri só

bors

oregánó

olaj


Így használd a hozzávalókat:


A vöröshagymát aprítsd fel, pirítsd meg egy kevés olajon, öntsd hozzá a konzerv paradicsomot és főzd, amíg el nem párolog belőle a víz nagyja.

Közben vedd kezelésbe a gombát ( pucolás, tisztítás ), felezd vagy harmadold őket nagyságuktól függően, de mindenképpen maradjanak „harapnivalók”. Pakold be az összes gombát egy jénaiba, locsold meg minimális mennyiségű olajjal és grillezd majdnem készre. Nyomd rá a tubusos krémsajtot és keverd össze a zöldséggel.


Térj vissza a paradicsomszószhoz, ha már kellemesen sűrű, mixerrel pépesítsd és fűszerezd sóval, borssal, oregánóval, majd a frissen megsütött gombára borítsd rá. A fenti gombamennyiséghez kb. 2 dl kell belőle, a maradék jó lesz egy kis tésztára később. A legtetejére természetesen a reszelt sajt kerüljön és forró sütőben kb. 20 – 25 perc alatt süsd meg.


Mint említettem, mi görög salátával ettük, de kiváló hozzá egy – két szelet kenyér is.


Tipp: Akinek van kedve egy kevés csíkokra vágott bacont is szórhat a paradicsomszósz alá, de természetesen akkor már nem vega kajáról beszélünk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése