2008. április 16., szerda

Medvehagymás árpa rizottó


A héten már nem sikerült medvehagymát vennem, pedig nagyon szerettem volna Mamma olaját kipróbálni. Még bizakodom egy kicsit, hátha találok valahol és akkor a fűszervajon kívül más formában is marasztalhatom még egy időre ezt a finomságot.

De azért ( az eddigi ) legutolsó csokor maradékát persze ma még felhasználtam, extra finom ízt adott a mai árpa – rizottónak.




Medvehagymás árpa rizottó ( sk. )


Legyen a kezed ügyében:

35 dkg árpa

fél szál póréhagyma

1 közepes padlizsán

1 piros kaliforniai paprika

5 dkg medvehagyma

kb. 1,5 liter alaplé ( + kevés fehérbor )

5 dkg növényi sajt

ízlés szerint hamis parmezán tálaláshoz

tengeri só, bors, olaj


Így használd a hozzávalókat:

A felkarikázott pórét kevés olajon megpirítom, majd ugyanezt teszem a paprikával és a padlizsánnal is, sőt, az apróra vágott medvehagyma felével is. Ekkor jöhet az árpa ( kivételesen áztatás nélkül ), néhány percig kevergetem – kavargatom, majd apránként adagolom hozzá az alaplevet. Mielőtt puhára főne ( 25 – 30 perc! ), kiveszem a gyerekek adagját, azt még egy merőkanál alaplével készre főzöm, a magunkét pedig a borral puhítom tovább. A végén belereszelem a növényi sajtot, az aprócska medvehagyma levél darabokat és mindenkinek megszórom a tányérjába porciózott adagját a hamis parmezánnal.


4 személy részére


5 megjegyzés:

  1. nagyon tetszik ez a recept, odavagyok az árpa rizottóért. (árpottó?:) kár, hogy rajtam kívül senki nem eszi, de akkor is megcsinálom! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki, ez tudom képzelni, milyen harmonikus lehet a rusztikusabb árpagyöngy a medvehagymával:-))
    Grenadine, ilyen valóban létezik az olasz konyhában, és orsotto a neve:-)) (Már mióta akarok én is készíteni!:-)

    Kata, drukkolok, hogy kapj még medvehagymát, a belőle készült olaj igencsak finom, jól átadja az ízét!!

    VálaszTörlés
  3. Fóton még van medvehagyma, bár nem sok ;-)
    N.

    VálaszTörlés
  4. kedves Katanyaka, én ma pl. az Ázsia Bt-ben láttam még medvehagymát, a Nagycsarnok alagsorában. De pölö Pécsen még kofáknál is láttam.

    grenadine, együnk együtt árpottót!:)

    VálaszTörlés
  5. Köszi az infót mindenkinek!! :o)

    VálaszTörlés