2008. március 5., szerda

Heidi salátája

Néhány hete bukkantam rá Heidi Swanson oldalára és egyből beleszerettem a receptjeibe! Nagyon jó ötletei vannak, kedves stílusa és jobbnál jobb vegetárius és vegán ételeket lehet elkészíteni az útmutatásait követve.

Bevallom alapvetően nem kedvelem a tofuból készített salátaönteteket, de ez a mostani, „Cézár utánzat” nagyon ízlett. Persze az eredetileg ajánlott selyem tofu bizonyosan még finomabbá tette volna, mint az általam használt hagyományos tofu, de sehol sem tudtam beszerezni, a belvárosba pedig nem volt kedvem bezarándokolni érte. Sebaj, így is megéri megcsinálni!




Heidi salátája


Legyen a kezed ügyében:


Dressinghez:

1/3 csésze hámozott mandula

3 – 4 gerezd fokhagyma

¾ csésze selyem tofu ( pl. ilyen )

¼ csésze olívaolaj

3 evőkanál friss citromlé ( nekem kicsit több kellett )

1 evőkanál kapribogyó

4 teáskanál a kapribogyó levéből ( ami az üvegben van )

1 teáskanál cukor ( ezt kihagytam )

½ teáskanál mustárpor

tengeri só


Krutonhoz:

¼ csésze olívaolaj

4 gerezd pirított fokhagyma

1 evőkanál friss citromlé

½ kg kenyér ( frissen sütött DNK volt nálam )

¼ teáskanál tengeri só


Saláta:

1 fej római saláta ( jégsalátát használtam )

frissen őrölt bors

1 marok spenót ( nekem ez nem volt sajnos )


Így használd a hozzávalókat:

A mandulát őröld meg és tedd félre. A fokhagymát, a tofut és az olajat turmixold krémesre, ezután add hozzá a citromlevet, a kapribogyót, a kapri „vizet”, cukrot ( ha használsz ) és a mustárport, majd turmixold tovább. Keverd a masszához a mandulát, ízesítsd, ha még hiányzik valami és tedd a hűtőbe a „krémet” min. 30 percre ( de a javasolt idő 1 – 1.5 óra ).

Melegítsd elő a sütőt 180 fokra, vágd vagy tépd darabokra a kenyeret és forgasd bele a fentebb felsorolt összetevőkből álló olajos keverékbe. Sütőpapíros tepsire téve süsd kb. 10 percig.

A széttépett saláta és spenót leveleket tedd egy tálba, locsold meg a dressinggel ( lehet, hogy egy kis növényi tejet - tejszínt vagy vizet Te is hozzá fogsz keverni, nekem elég sűrű lett a végeredmény ), szórd rá a pirított kenyérkockákat és kész. Én még megfejeltem egy kevés reszelt növényi sajttal és pár szem paradicsommal. Kifejezetten laktató 2 – 3 embernek elég.


Forrás: Heidi Swanson - Vegan Caesar Salad Recipe


2 megjegyzés:

  1. Szétnéztem én is Heidinél, és találtam is pár ígéretes receptet...

    Meg úgy láttam, Nálad még nem járt a körkérdés :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi a kördést, holnap jön a válasz! S örülök, hogy Heidi tetszett! ;o)

    VálaszTörlés