2008. március 18., kedd

Tejbepapi ( laktózmentes )

Oké, nagyképűség lenne receptnek nevezni azt, ami most következik, mondjuk inkább úgy, szeretném eszébe juttatni mindenkinek, aki ilyen – olyan oknál fogva nincs jó barátságban a tejtermékekkel, hogy Nekik sem kell lemondaniuk a finom tejbepapiról. Kifejezetten jóízű akár rizs -, akár zabtejből készítjük, a szójáról azonban nem tudok nyilatkozni ( valahogy annak nem kedvelem annyira az ízét alapból ), nem próbáltam. Szóval, hajrá, hisz 10 perc alatt elkészül és a gyerekek is biztosan imádni fogják. Főleg, ha akad otthon egy kis házi baracklekvár is a tetejére!




Tejbegríz ( sk. )


Legyen a kezed ügyében:

1 liter növényi tej ( nálam most rizs )

12 – 13 evőkanál tönkölybúzadara

1 teáskanál vaníliakivonat

a tetejére házi lekvár ( pl. barack )


Így használd a hozzávalókat:

A felforralt tejhez kanalanként add hozzá a darát, alaposan elkeverve, nehogy csomós legyen. Gyakori kevergetés mellett főzd sűrűre és már tálalhatod is. És nem, nem felejtettem ki a cukrot vagy egyéb édesítőt a receptből, ezek a növényi tejek önmagukban is annyira édesek, hogy bele semmiképpen sem kell ilyesmi!

Jó étvágyat! ( 4 személy részére )


Íme, az egyik gyerkőcöm, aki nagyon szerette volna már megkóstolni az ebédet :o)



Ui.: Egyébként jót mosolyogtam, mikor megláttam Vera gríz brulée - jét a minap … én is akkor fotóztam a tejbepapimat …


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése