2008. március 7., péntek

Házi vega pástétom ( szójás )

Hosszú ideje magam készítem a kenyérre valóinkat, általában zöldségkrémeket ( pl. padlizsán, karfiol ), de előfordul, hogy simán megelégszünk a „vajas kenyérrel” ( növényi margarinnal ) is, s mindehhez tetemes mennyiségű nyers zöldséget, csírát vagyunk képesek elpusztítani. A baj az, hogy az évek során kezdtük megunni a repertoáromat, ki kellett találni valami újat.

Felvágottat évek óta nem eszünk, a bioboltokban kapható különböző finomságokhoz meg vagy nem egyszerű hozzájutnunk vagy szimplán túl sokba kerülnek, ahhoz, hogy egy négytagú família jóllakjon velük. Egyik kedvencünk a DM által forgalmazott Alnaturás biopástétom család ( sima, gombás, zöldfűszeres ), melynek darabja több, mint 400 forint :o( Régóta nézegettem az összetevőket, reméltem, egyszer lesz türelmem kitalálni az anyaghányadot, de féltem a sörélesztő túlzott használatától, olyan erős az íze … ekkor jött velem szembe egy Szója margarin névre hallgató krém leírás a Biopont oldalon. Gondoltam, egy ételem, egy halálom, én ezt bizony kipróbálom! És milyen jól tettem!!!!!! ( Nagyon finom – legalábbis szerintünk, de az biztos, hogy nem „sima vaj” kategória, tehát ezt „csak” kenyérre lehet kenni, de a továbbdolgozásra ( sütikbe pl. ) nem alkalmas. De hát minden nem jöhet össze! ;o)




Házi vega pástétom ( szójás )


Legyen a kezed ügyében:

¾ csésze víz

1 csésze zsíros szójaliszt ( nekem zsírtalan volt és azzal is működött )

1 teáskanál tengeri só

1 kis fej vöröshagyma

¼ csésze darabolt párolt sárgarépa

1 + ¼ csésze olaj ( itt érdemes finomat használni – kizárólag extra szűz olívát )


Így használd a hozzávalókat:

Az utolsó összetevő kivételével turmixold össze a fentieket,majd lassan csorgasd hozzá az olajat is. Én botmixerrel csináltam, nem volt egyszerű, de megérte a küzdelmet!

Tedd hűtőbe egy rövid időre és kenheted is! ,o)


Kb. 5 dl lesz belőle – legközelebb féladagot csinálok.


Forrás: Biopont oldal


6 megjegyzés:

  1. Fúú, az Alnatura pástétom nálunk is nagy kedvenc! Akkor végül élesztő nélkül készítetted el? És hasonló az íze, állaga? Nekem is meg kell csinálnom!

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Élesztő nélkül csináltam, mert ebbe az nem kellett; ennek a krémnek más az íze, a szója miatt, de nekünk nagyon ízlett! Kíváncsi vagyok Nektek bejön - e! Javaslom első körben a fél adagot!;o)

    VálaszTörlés
  3. zabáljátok a mérgező egészségtelen szója lofaszotokat......

    VálaszTörlés
  4. Miért mérgező? Szerintem legfeljebb akkor egészségtelen vagy annak, ha ill. aki nem ellensúlyozza a szója magas káliumtartalmát tiszta (patikai) nátrium-kloriddal vagy tuzlai sóval pl. Tejfalussy András és Weixl-Várhegyi László a téma szakértője, érdemes olvasgatni a véleményüket a túlzott káliumbevitelről.

    VálaszTörlés
  5. Miközben kerestem a vegetáriánus pástétom recepteket, akadtam erre.
    Ez biztos nagyon finom, még a napokban kipróbálom.
    Cserébe küldök én is egy finom receptet: ez az anyám féle hamis ikra :-)

    http://kotyvasszunkvalamit.blogspot.com/2012/02/hamis-ikra-anyam-modra.html

    VálaszTörlés